2 x 4 Gyg Ram ong 5 gyg zijn verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Heb een pc met Windows 64 bits geïnstalleerd (het betreft niet deze pc maar een andere met 2 modules van elk 4 gyg ram. Ongeveer 5 gyg zijn zoek. Ben op zoek gegaan naar mogelijke oplossingen hier op het forum en een daarvan was om msconfig in te geven en het vinkje bij maximaal geheugen aan te vinken. Dat heb ik gedaan maar ook per ongeluk op 0 geklikt en de waarde sprong toen naar ik meen 256.
Denkende dat dit de normale procedure was heb ik de pc afgesloten en opnieuw gestart. En toen begon het feest. De pc start wel op, begint met Windows, doet dit een aantal seconden en vervolgens verschijnt er een blue screen, maar zo snel dat het niet te lezen is. De pc wil vervolgens weer opstarten en raadt aan repair te gebruiken. Deze vindt het probleem niet. Restore werkt niet meer want alle herstelpunten zijn (weer eens) verdwenen.
Heb gisteravond een back-up terug gezet en dat werkte een keer. Toen ik daarna de pc weer op wilde starten hetzelfde verhaal. Het lijkt er op dat de opstartprocedure in een lus zit.

Betekent dit dat ik een schone W7 installatie moet gaan doen of is er nog een andere oplossing. De herstel schijf die ik had aangemaakt biedt geen oplossing.

@ Rogers dat zou j einderdaad zeggen, maar dan moet het toch ook in het Dxdiag vermeld staan en hiet staat duidelijk 64 bits zie de bijlageBekijk bijlage AMD 3 Phenom DxDiag.txt
 
Laatst bewerkt:
Je eerste regel maakt het totaal onduidelijk of je het nu hebt over de PC met Windows 7 64 of een andere PC met wellicht een 32-bit Windows.
 
Ik werk nu vanaf de oude Dell. Daarnaast heb ik een tweedehands samengestelde pc gekocht met W7 64 bits, een AMD Phenom II X6 thuban (1035) MSI 760 GM-P23 FX MS7641 MB. 2 x 4 Gb Ram Corsair geheugen en een Geforce 750 ti 2 Gb.

Gisteren zag ik dat ik op de AMD ong 5 gyb geheugen kwijt ben. Nadat ik bij MSconfig het vinkje maximaal geheugen en per ongeluk op de 0 had gedrukt ging het mis. Als ik de AMD nu op wil starten va herstelschijf (van die pc gemaakt) krijg ik het bericht Status 0xc00000e9 An unexpected error has occurred. De herstelschijf wordt door het systeem niet meer geaccepteerd.
 
Laatst bewerkt:
Doet me toch denken aan 32-bits. Deze kan namelijk 3,6GB effectief gebruiken. Trek daar nog iets vanaf voor je onboard kaart en dan lijkt het al snel dat je van de 8GB er 5 kwijt bent.
 
Betekent dit dat ik een schone W7 installatie moet gaan doen of is er nog een andere oplossing. De herstel schijf die ik had aangemaakt biedt geen oplossing.

@ Rogers dat zou j einderdaad zeggen, maar dan moet het toch ook in het Dxdiag vermeld staan en hiet staat duidelijk 64 bits zie de bijlageBekijk bijlage 297549

Laatst aangepast door heinflhs : Vandaag om 13:32

Ben je nu bezig om je antwoorden in je oorspronkelijke vraag bij te schrijven?
Vind je dat handig?
 
neen, maar ik dacht dat elke keer quoten een hoop geheugen van jullie server inneemt? maar goed: heb een restore gedaan en de pc werkt weer. Ben nu metest86 aan het draaien met de 8 gyg ram erin. Weer ruim 5 ram kwijt. Wat mij wel opvalt is dat boven aan beeldscherm de processor wordt genoemd met daarachter: (ECC Disabled)

Weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben.
 
Kijk bij de broncontrole via taakbeheer en geheugen, spul wordt door windows gebruikt en is dynamisch, is het nodig dan wordt het vrij gegeven.

Je roopt steeds dat je het kwijt bent maar zie totaal geen screenshots die dat aantonen en de afkorting is gig.
 
misschien ben ik er uit. heb het hokje met maximaal geheugen bij msconfig geavanceerd uitgevinkt zie de gegevens daarna bij Speccy en taakbeheer geheugen Speccy ram nadat maximaal geheugen is uitgevinkt.jpg
 
Je moet nooit iets daar aanvinken, niet bij de kernen en niet bij het geheugen........
Het was en is dus niet weg.
 
Lange Pier ik heb dat min of meer op goed geluk, ik ben zelfs zo'n digibeet dat ik deze functie helemaal niet kende.

Maar het is opgelost en jij en allen, wederom dank voor de support.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan