• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reeks in rijen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinbalvinho

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2017
Berichten
20
Zie document,

Ik heb in A5 en A6 2 waardes met .Chance staan. In de Pivot Table komen deze goed terecht wanneer ik bij aantal 2 of 5 intoets. Echter wil ik dat als ik aantal=2 invoer en bij soort .Chance dat niet alleen 34.37.Chance wordt geteld maar dat hij ook van degene met 5 opties pakt. Dus dan maakt hij er in plaats van 01.37.34.05.07.Chance > 05.07.Chance van. Is dat ook mogelijk??20170415 Excelsior vs Vitesse (Data).xlsx
 

Bijlagen

  • 20170415 Excelsior vs Vitesse (Data).xlsx
    105,5 KB · Weergaven: 31
Ik heb een tijdje zitten studeren op de vraag (en het voorbeeld). Maar volgens mij wil je alleen "Soort" selecteren (.Chance Vitesse) en vervolgens alles met .Chance Vitesse zien met vooraf nn.nn.Chance Vitesse, ook al staat in de eerste kolom bv. nn.nn.nn.nn.nn.Chance Vitesse. Klopt dit? Zo ja, wat wil je dan als je 3 kiest? nn.nn.nn.Chance Vitesse? En wat wil je dan als in de eerste kolom nn.Chance Vitesse staat?
 
Stel deze waardes zijn er:
01.02.03.Chance Vitesse
02.03.Chance Vitesse
03.Chance Vitesse

Als ik zoek op .Chance Vitesse en op 3 geeft hij het volgende:
01.02.03.Chance VITESSE (1x)

Als ik zoek op .Chance Vitesse en op 2 geeft hij het volgende:
02.03.Chance VITESSE (2x)

Als ik zoek op .Chance Vitesse en op 1 geeft hij het volgende:
03.Chance VITESSE (3x)
 
Ik heb weinig verstand van draaitabellen (op de één of andere manier krijg ik nooit voor elkaar wat ik wil). Wat ik wel weet is dat je geen mogelijkheid hebt om te kiezen voor opties zoals "groter dan", maar dat je echt alle waarden moet selecteren. Een workaround die volgens mij zou moeten werken is dat je een extra kolom in de brondata maakt met de volgende formule:
Code:
=[@Aantal]>=$G$4
Waarbij $G$4 de waarde is, en je extra filtert op de waarde in deze kolom = WAAR
 
Andere optie

Ik zit even te bedenken hoe het eventueel makkelijker kan. Wellicht is het mogelijk om te spiegelen. Zie voorbeeld document. Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

tabblad 1 is hoe het wordt geëxporteerd uit het programma.
tabblad 2 hierin wordt de data uit tabblad 1 gespiegeld zodat snel te zien is wat de eerste pass voor een chance is, en wat de 2e.
tabblad 3 hier worden de pivottables gemaakt uit de data van tabblad 2
 
Ik heb niet (serieus) gekeken naar het spiegelen, omdat dat volgens mij weer leidt tot andere problemen. Ik heb wel een oplossing bedacht, deze bevat een macro. Dit omdat de opgegeven waarde (het aantal passes) geen onderdeel is van de draaitabel. Als deze waarde wordt aangepast zou je steeds zelf de draaitabel moeten verversen; de macro doet dat nu voor je.

Bekijk bijlage 20170415 Excelsior vs Vitesse (Data).xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan