Internet actief maar kan niet browsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timo94

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2017
Berichten
1
Beste leden,

Ik heb al 3 dagen last van het volgende. Ik heb zowel verbinding gemaakt via draad als draadloos met mijn desktop (windows 8). Ik heb verbinding en Skype werkt wel. Als ik probeer te browsen via Google Chrome, Firefox of Internet Explorer lukt dit niet. Ik denk zelf dat het aan de firewall ligt maar ik kan niks vinden wat aangeeft dat die het niet doet, ik heb ook geprobeerd mijn firewall uit te zetten maar ik kan nog steeds geen verbinding maken. Mijn laptop (Macbook) kan wel gewoon browsen en op het internet dus ik denk dat er iets is in de instellingen van mijn desktop. Ik heb niets verandert en opeens kon ik niet meer browsen. Kan iemand mij a.u.b. helpen zodat ik verder kan werken op mijn desktop i.p.v. mijn laptop?
 
Juiste systeemtijd? Firewall is onwaarschijnlijk. Maar onder programmabeheer van de firewall kun je de exe-bestanden van de browsers toevoegen. Maar ik denk dat ze er wel staan. Ik denk dat het met het IP-adres e.d. te maken heeft. Wacht even wat antwoorden af.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Gebruik de command prompt en typ ipconfig
Hit de entertoets
Maak een screenshot en post het bij je volgende bericht
Probeer ook een website aan te roepen via de command prompt b.v.
ping www.google.com
Pingen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goede basisinformatie vraagt Mik Zjegger.

Verder vermeldt in ieder geval Firefox (maar de andere webbrowsers hoogstwaarschijnlijk ook) wat er fout gaat. Bijv. een melding als "Server not found" geeft aan dat de DNS server die je (achter de schermen) gebruikt niet bereikbaar is (voor DNS aanvragen). Oftewel: Welke meldingen geven de diverse webbrowsers die je gebruikt aan als (fout-)melding als je probeert een website te bereiken??

Zo een paar dingen die je kunt proberen, na zoeken op cmd.exe , erop rechtsklikken voor Als Administrator uitvoeren":
ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns
netsh int ip reset resetlog.txt
netsh winsock reset

Herstart daarna de computer.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan