Proxy Server staat aldoor aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Aldoor als ik m'n computer opnieuw opstart, staat de ProxyServer (ten onrechte) aan, al heb ik deze vlak ervoor uitgezet.

Wie weet hoe dit komt, en hoe dit verholpen kan worden.

Met Vriendelijke groet
Dukkel
 
Waar verwijst hij heen?
 
Eens met Php4U: Waar verwijst het naar toe?
En verder lijkt het me wel handig om te horen hoe jij 'm uitschakelt en hoe je na herstart ziet dat hij weer actief is geworden.

Ik krijg sterk het idee uit de startposting dat je zelf dit proxyprogramma (of anonimizer) hebt geïnstalleerd. Dan lijkt het me dat je bij (de website of forum van) de maker te rade moet gaan.
Uiteraard kun je het ook deïnstalleren en vermoedelijk halen programma's zoals AdwCleaner of Malwarebyte' s AntiMalware ze ook wel weg (indien het ongewenste proxy betreft, dus niet expliciet/gewenst geïnstalleerd).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Waar verwijst hij heen?

Hallo PHP4U,
De foutcode is: 127.0.0.1:8080

Maar er is nog iets dat niet klopt, (inmiddels heb ik de Laptop mee naar mijn eigen huis gehaald)
En daar probeer ik mijn WiFi code in te voeren, maar de toetsen werken momenteel niet, ik kan dus niet met verbindingmaken de Verbindingssleutel invoeren

Ik ben bang dat dit probleem rechtstreeks te maken heeft met die bovengenoemde foutcode.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Eens met Php4U: Waar verwijst het naar toe?
En verder lijkt het me wel handig om te horen hoe jij 'm uitschakelt en hoe je na herstart ziet dat hij weer actief is geworden.

Ik krijg sterk het idee uit de startposting dat je zelf dit proxyprogramma (of anonimizer) hebt geïnstalleerd. Dan lijkt het me dat je bij (de website of forum van) de maker te rade moet gaan.
Uiteraard kun je het ook deïnstalleren en vermoedelijk halen programma's zoals AdwCleaner of Malwarebyte' s AntiMalware ze ook wel weg (indien het ongewenste proxy betreft, dus niet expliciet/gewenst geïnstalleerd).

Tijs.

Allereerst: Die Laptop waar we het over hebben is niet van mij, maar van een vriend van me.
Ik ga met AdwCleaner em AntiMalware aan de gang, maar eerst zal ik de draadloze (en kopotte) verbindingen weghalen.

Dank je wel
MVG
Dukkel
 
[...]Aldoor als ik m'n computer opnieuw opstart, staat de ProxyServer (ten onrechte) aan, al heb ik deze vlak ervoor uitgezet.[...]

Dat rijmt, in jouw ogen, dan prima met het volgende?
Allereerst: Die Laptop waar we het over hebben is niet van mij, maar van een vriend van me.

Tel daarbij dat je startposting (zeker niet voor de eerste keer) onvoldoende informatie bevat, dat de startposting (ook niet voor de eerste keer) geen enkel initiatief van jouw kant bevat om het probleem zelf op te lossen en je begrijpt dat de manier waarop je allerlei uiteenlopende computerproblemen op het forum plempt bij mij leidt tot gedachtes als: "Oh, daar is 'ie alweer" en "Waarom doet hij niet zelf wat onderzoek en post uitsluitend problemen die na onderzoek niet oplosbaar bleken?"
Je hoeft hier verder niet op te reageren, nu je mijn kritiekpunten weet: Ik ga gewoon jouw postings kritisch(er) volgen, zodat hulp van mijn kant op een lager pitje zal komen te staan als ik geen verbetering zie.

On-topic: Er bestaat software die ProxyServer heet, die in de Free version werkt als anonimizer (gehint in mijn vorige posting) en als anonimizer en VPN in de Pro versie. Dus blijft vraag 2 van mijn vragen staan die ik in mijn vorige posting heb gesteld.
Het feit dat de proxy verwijst naar de laptop zélf (127.0.0.1 = localhost) geeft aan dat er software is geïnstalleerd (mogelijk/waarschijnlijk anonimizer software). Vraag dus aan de eigenaar óf hij anonimizer software heeft geïnstalleerd, welke dat dan is, of hij die software eigenlijk nog wel wil gebruiken etc. Dit dan ihkv het verwijderen van die software, ook omdat ik sterk vermoed dat die software de proxy instelling telkens weer instelt in 1 (of meerdere) browser(s).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Uiteindelijk heb ik maar een nieuwe Win10 installatie neergezet

MVG
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan