• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Titels in Blad Automatisch Veranderen bij Groeperen en Degroeperen van Kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwktse

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2017
Berichten
117
Hallo,

Weet iemand hoe je een titel automatisch in een excel blad kan veranderen afhankelijk van of er kolommen gegroepeerd zijn of niet?

Ik heb hier een excel bestand aan toegevoegd met twee titels als voorbeeld.

Liefst heb ik een simpele formule om dit te kunnen uitvoeren.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
J.Bekijk bijlage 297677
 
Hallo Peter,

Kan ik gewoon 1 gebruiken in plaats van 8? Je gebruikt >0 dus alles is groter dan 0 als hij dichtgeklapt is.

Waarvoor is de formule in de hulpregel bedoeld?

Bedankt!

Met vriendelijke groet,
J.
 
De formule in de hulpregel berekend de breedte van de kolom. Deze is in het voorbeeld altijd 8, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd het geval te zijn. Als de kolom verborgen is dan is de breedte 0. Vandaar de check op > 0
 
OK, Ik begrijp nu de redenering achter dat een verborgen kolom een breedte heeft van 0.

Maar wel raar dat de waarden niet veranderen, want de kolombreedte is 8,43 en als ik de kolombreedte verander, verandert de waarden niet mee.

Hij doet het wel, daar niet van..
 
Druk na het wijzigen van de breedte van de kolom eens op <F9> (opnieuw berekenen). Dan zul je zien dat hij wel veranderd :)
 
Hij pakt afgeronde getallen? Het opnieuw openen van het bestand werkt ook, maar hij pakt afgeronde getallen (ook als ik ,00 heb ingesteld). ;)
 
Hij pakt de kolombreedte afgerond in hele getallen. De functie is dus niet 100% nauwkeurig. Bij ingeven van kolombreedte = 0,4 geeft de formule als uitkomst 0. In de praktijk zul je kolommen van die breedte (vrijwel) nooit gebruiken, dus is dat geen probleem.

Voor een 100% nauwkeurige oplossing zul je een beroep op VBA moeten doen.
 
OK, hartelijk dank Peter!

Ik ben hier blij mee, gezien ik elke keer dat ik een ander rapportage afdruk dat ik de titel weer moet wijzigen.

Nu kan ik groeperen en titel wijzigt automatisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan