Thunderbird verzendt geen bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkus42

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2017
Berichten
7
Sinds een week verstuurt mijn TB geen bijlagen meer. TB breekt verzending van mail met bijlage af met vermelding: Verzenden van het bericht is mislukt. Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.ziggo.nl is verlopen. Probeer het opnieuw. Gebeurde onder versie 45 maar nog steeds ook onder 52.
Vlg Ziggo ligt het aan TB en breekt klantencontact af. Ookla speedtest van Ziggo laat downloadsnelheid zien van ruim 100Mbps en uploadsnelheid van minder dan 0.5 en wordt 'timed out'. Heeft er volgens Ziggo niets mee te maken. Wie helpt?
 
Het kan zijn dat je het niet goed hebt ingesteld, zie hier de instellingen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

de juiste instellingen voor Thunderbird voor uitgaande mail zijn:

Omschrijving: Ziggo (maakt niet uit eigenlijk)
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouwemailadres@ziggo.nl

De vraag is of jij dat zo hebt ingesteld.

Foutmelding.
Verzenden van bericht mislukt.
De SMTP-server smtp.ziggo.nl lijkt geen versleutelde wachtwoorden te ondersteunen. Als u de account zojuist hebt ingesteld, probeer dan ‘Normaal wachtwoord’ als de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Serverinstellingen’. Als dit eerder heeft gewerkt en nu ineens niet meer, neem dan contact op met uw e-mailbeheerder of provider

ps. Had je eerst UPC? Kijk dan goed naar je instellingen!! Er zijn er meer die dit probleem hadden en bij uitgaande mail nog steeds UPC hadden staan.
 
Laatst bewerkt:
Femke: Hmm... de foutmelding wordt geciteerd, en is niet dezelfde als waar jij op lijkt te reageren. Bovendien wordt expliciet in de foutmelding als SMTP server smtp.ziggo.nl genoemd.

Henkus42: Ik neem aan dat je het hier over een
@ziggo.nl
@quicknet.nl
@home.nl
@casema.nl
@upcmail.nl
@chello.nl
@a2000.nl
mailacount hebt, hè? Dus expliciete Ziggo maildomeinen, niet eentje die "extern is" vanuit het standpunt van Ziggo.

Indien inderdaad Ziggo maildomein, dan zou ik haast denken dat de uploadsnelheid er wél toe doet (0,5 mbits/s) [mail versturen is uploaden], i.c.m. de time-out waarden in Thunderbird voor het verzenden van mail(-bijlagen).
Instellingswaarde van Thunderbird die mogelijk positieve invloed heeft:
mailnews.tcptimeout Integer Connection timeout. Defaults to 120 seconds.
Zie hier of (alternatief) hier hoe je de waarde ervan kunt veranderen/verhogen.

PS: Ik zou me toch afvragen waar die magere uploadsnelheid vandaan kan komen (al dan niet met hulp van Ziggo daarbij).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Probeer nog het volgende , getuige dit bericht: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=21475 (waar dus dezelfde melding is)

k denk in de richting van een oorzaak buiten Thunderbird om. Het zou zo maar kunnen dat je anti-virusprogramma de boel blokkeert. Zet het controleren maar eens uit.
Controleer eens bij Extra > Opties > Geavanceerd > Netwerk en schijfruimte of bij Verbinding 'Geen proxy' staat. Zo niet, pas dat dan aan.
Problemen met het verzenden hebben meestal te maken met onjuiste instellingen van de uitgaande server.
Windows (64); Firefox; Thunderbird


Witte Veder
Berichten: 7
Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0) Gecko/20100101 Firefox/10.0

Re: Verzenden email lukt niet met Thunderbird, ontvangen wel

Citeer

Bericht door Witte Veder » 11 Februari 2012, 18:04
Dank je,

Gedaan wat je hebt voorgesteld. Het lag aan de uitgaande server door ssl/tls te kiezen veranderde de poort naar 465. Nu werkt het weer! Gelukkig.

En nogmaals, ik ben nieuwsgierig wat de TS als instellingen heeft.
 
Femke: De foutmelding in de link van je laatste posting is:
Het bericht kon niet worden verzonden omdat de verbinding met de SMTP-server smtp.zeelandnet.nl werd verbroken in het midden van de transactie. Probeer het opnieuw, of neem contact op met uw netwerkbeheerder.
In rood het verschil met de foutmelding in de startposting, dus je hebt wéér de verkeerde foutmelding bij de horens genomen. :rolleyes:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Maar dan nog, ik wil antwoord van de TS over wat hij/zij in zijn instellingen heeft staan.

Foutmeldingen die op elkaar lijken hebben vaak dezelfde uitkomst voor oplossing, is mijn bescheiden mening.
 
Het kan zijn dat je het niet goed hebt ingesteld, zie hier de instellingen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

de juiste instellingen voor Thunderbird voor uitgaande mail zijn:

Omschrijving: Ziggo (maakt niet uit eigenlijk)
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouwemailadres@ziggo.nl

De vraag is of jij dat zo hebt ingesteld.

Foutmelding.
Verzenden van bericht mislukt.
De SMTP-server smtp.ziggo.nl lijkt geen versleutelde wachtwoorden te ondersteunen. Als u de account zojuist hebt ingesteld, probeer dan ‘Normaal wachtwoord’ als de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Serverinstellingen’. Als dit eerder heeft gewerkt en nu ineens niet meer, neem dan contact op met uw e-mailbeheerder of provider

ps. Had je eerst UPC? Kijk dan goed naar je instellingen!! Er zijn er meer die dit probleem hadden en bij uitgaande mail nog steeds UPC hadden staan.

Ik heb verbindingsbeveiliging in STARTTLS gewijzigd. Verder is alles conform je aanbeveling. Was niet de oplossing. Overigens was en blijft mijn emailadres. Heeft altijd gewerkt.
 
Laatst bewerkt:
En de tips in posting #3 ?

Tijs.
 
Opgelost

Veranderen van mailnews.tcptimeout van 100 naar 1000 bleek de oplossing. Ik kan weer bijlagen verzenden!
Na het veranderen van de verbindingsbeveiliging naar STARTTLS in de accountinstellingen kon ik ook geen e-mails meer ontvangen. Die heb ik dus teruggezet.
Bedankt allebei, ik kan weer aan de slag.
 
Zo, daar moet je maar achter zien te komen. Waar heb je deze oplossing vandaan als ik vragen mag?
Wel interessant om te weten.
 
Thunderbird stuurt weer bijlagen

Zie posting #3 waar dnties o.a. schrijft:

"Indien inderdaad Ziggo maildomein, dan zou ik haast denken dat de uploadsnelheid er wél toe doet (0,5 mbits/s) [mail versturen is uploaden], i.c.m. de time-out waarden in Thunderbird voor het verzenden van mail(-bijlagen).
Instellingswaarde van Thunderbird die mogelijk positieve invloed heeft:
mailnews.tcptimeout Integer Connection timeout. Defaults to 120 seconds.

Zie hier of (alternatief) hier hoe je de waarde ervan kunt veranderen/verhogen.

PS: Ik zou me toch afvragen waar die magere uploadsnelheid vandaan kan komen (al dan niet met hulp van Ziggo daarbij).

Tijs. "
 
ah,dank je wel. Die post niet helemaal goed gelezen.
Vraag ik mij wel af of je via wifi internet of via kabel, dit ivm de snelheid upload.

Maar wie weet kan je dat eens goed testen of eens kijken of alle instellingen in orde zijn of dat er iets is wat de upload tegenhoudt.
Succes ermee en fijn dat je email weer werkt!
 
Thunderbird

Ik werk via powerline adapters, via de stroomvoorziening in huis dus. Wi-fi van Ziggo is ook al dramatisch slecht.
Downloadsnelheid is prima (> 100Mbps), upload nog steeds knudde (> 0.5 Mbps!), van de week maar weer eens contact opnemen met Ziggo!
Verbazingwekkend genoeg gaat nu het verzenden zeer snel!
 
Fijn dat je vooruit kunt nu.

Overigens zal Ziggo je niet vooruit kunnen helpen als je niet rechtstreeks vanaf hun eigen apparatuur test. Je zou dus, voor een test waar je Ziggo mee om de oren kunt slaan, een laptop of pc rechtstreeks bedraad kunnen aansluiten op 1 van de 4 LAN aansluitingen op de (wifi) routermodem van Ziggo en vanaf die laptop/pc een snelheidstest doen, liefst zowel op http://www.speedtest.net als op https://www.ziggo.nl/speedtest

Overigens haal ik hier (met een Ziggo Horizonbox, over diens wifi op de 5Ghz band), een downloadsnelheid van 100 mbits/s en een uploadsnelheid van (iets meer dan) 15 mbits/s.

Graag nog het volgende regelen:
a. Deze vraag als opgelost aangeven
b. In posting #7 je e-mail weghalen of vervangen door XXX@upcmail.nl (ter voorkoming van spam)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan