Videokaart/geluidskaart tv?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid: Een tv is tegenwoordig gewoon een computer, dus om het beeld op het scherm te krijgen is er ook een videokaart nodig.

Hoe zit dat bij een tv? Zou het mogelijk zijn om je tv te upgraden door er een betere videokaart in te steken. Ik snap dat je niet beter beeld kunt krijgen dan het scherm zelf is maar er is bij ons een nieuw scherm ingegaan en op de doos las ik dat het voor meerdere types geschikt is, zowel duurdere tv's als goedkopere en ook nieuwere tv's. Dus theoretisch zou je moeten kunnen upgraden, maar is dat in de praktijk ook mogelijk?

Is de videokaart überhaupt een losse kaart of is het onboard op het moederbord van de tv? En hetzelfde voor het geluid.... Zit er ook een geluidskaart in of is dit ook onboard?

Benieuwd naar jullie reacties.

Mvrgr

Nossie
 
Een TV is tegenwoordig inderdaad zelf een computer, maar de hardware is dusdanig anders dat je dat niet met een PC kan vergelijken.
 
Maar ik neem aan dat er nog steeds iets van een videokaart in zit. Ik heb gezien dat meerdere printplaten met van die lintkabels verbonden zijn en niet in een slot zitten zoals bij een PC. Maar nogmaals, één van die printplaten zou zomaar een videokaart kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vast. En op 1 van die printplaten zit ook vast een dac voor geluid. Maar ze zijn niet ontworpen om uitgewisseld of geupgraded te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan