• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch Bestandsnaam Toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
391
Ik heb nu in een werkblad een knop die het ingevulde onderhoudsrapport print, nu pakt hij de bestandsnaam maar ik vroeg me of Excel ook de info uit cellen kan halen om als bestandsnaam te gebruiken. In deze de gegevens uit cel C5 en H5. (is dit eventueel mogelijk met samengevoegde cellen)

Sub Knop9_Klikken()
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut
End Sub

Alvast bedankt
 
In die code is niet duidelijk wat je met die bestandsnaam zou willen.
 
Mogen we zelf even onderzoeken over welk bestand het gaat? Gebruik geen samengevoegde cellen!
 
Bekijk bijlage Onderhoudsrapport.xlsm

In bijlage het bestand waar het om gaat.

Het is dus de bedoeling dat als ik op de knop printen druk, dat hij het serienummer van het bed en het registratienummer als bestandsnaam gebruikt.

Voorbeeld: 20080037684_86-23_job no: 3372966

Ik hoop dat het nu duidelijk is wat de bedoeling is

Alvast bedankt voor het meedenken
 
Gaat wel lekker zo............. Wat is de bedoeling en wat is het wachtwoord?
 
Wat je wilt is nog steeds niet duidelijk.
Druk je soms af naar een printer die opslaat als een bestand in plaats van op papier af te drukken?
 
Laatst bewerkt:
Ik print inderdaad naar een pdf printer, om het bestand vervolgens op te slaan. (PDF Creator)
Probleem is nu dat ik steeds handmatig het serienummer en registratienummer moet invullen bij bestandsnaam, het zou handiger zijn als dit automatisch gaat.


Maar misschien moet ik niet digitaal printen, maar het bestand opslaan als pdf??
 
Die bestandsnaam kan je niet beïnvloeden vanuit VBA. Als je met Office 2010 of hoger werkt kan je inderdaad de geselecteerde bladen gewoon als PDF opslaan met een bestandsnaam die is samengesteld uit cellen in een werkblad. Cel H5 is leeg dus die heb ik even niet gebruikt. Het serienummer (G5) kan zo niet in een bestandsnaam worden gebruikt omdat er een / en een : in zitten en deze zijn niet toegestaan in de naam van een bestand.

Het bestand wordt op je desktop opgeslagen:
Code:
Function PrintActiveSheet()
    Sheets("Onderhoudsrapport").ExportAsFixedFormat _
        Type:=xlTypePDF, _
        Filename:=Environ("Userprofile") & "\Desktop\" & Range("C5") & ".pdf", _
        OpenAfterPublish:=True [COLOR="#008000"]'Zet deze op False om de PDF niet te openen[/COLOR]
End Function
 
Laatst bewerkt:
En #9 heb je al bekeken?
 
Sorry ik zal wel iets fout doen, maar krijg onderstaande code niet werkend

Die bestandsnaam kan je niet beïnvloeden vanuit VBA. Als je met Office 2010 of hoger werkt kan je inderdaad de geselecteerde bladen gewoon als PDF opslaan met een bestandsnaam die is samengesteld uit cellen in een werkblad. Cel H5 is leeg dus die heb ik even niet gebruikt. Het serienummer (G5) kan zo niet in een bestandsnaam worden gebruikt omdat er een / en een : in zitten en deze zijn niet toegestaan in de naam van een bestand.

Het bestand wordt op je desktop opgeslagen:
Code:
Function PrintActiveSheet()
    Sheets("Onderhoudsrapport").ExportAsFixedFormat _
        Type:=xlTypePDF, _
        Filename:=Environ("Userprofile") & "\Desktop\" & Range("C5") & ".pdf", _
        OpenAfterPublish:=True [COLOR="#008000"]'Zet deze op False om de PDF niet te openen[/COLOR]
End Function
 
Wat heb je ermee gedaan en welke versie van Office gebruik je?
 
Ik gebruik office 2013, en ik heb de code in een module geplaatst, maar als ik een knop op mijn werkblad plaats herkent hij hem niet als macro
 
Ik zei net pas dat ik er een functie van had gemaakt, dat moet niet. Het is een gewone sub.
Hier je eigen document met die code achter de printknop die je er al op had gezet:
Bekijk bijlage Onderhoudsrapport.xlsm
 
Super bedankt!!

-Hoe kan ik de andere cellen ook toevoegen, want deze waarde is aan te passen zodat : en/ verdwijnt
-Is er ook nog een mogelijkheid dat ik een map kan kiezen waar hij het bestand opslaat??
-Bij aanpassen gegevens en voor een 2e keer printen geeft Excel een foutmelding
 
Laatst bewerkt:
Als je zegt een foumelding te krijgen, vertel er dan ook bij welke melding dat is.
Haal dan die / en : uit G5 en gebruik deze achter de knop:
Code:
Sub Knop9_Klikken()
    With Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
        .Title = "Selecteer map"
        .ButtonName = .Title
        .Show
        If .SelectedItems.Count > 0 Then
            Sheets("Onderhoudsrapport").ExportAsFixedFormat _
            Type:=xlTypePDF, _
            Filename:=.SelectedItems(1) & "\" & Range("C5") & Range("G5") & ".pdf", _
            OpenAfterPublish:=True [COLOR="#008000"]'Zet deze op False om de PDF niet te openen[/COLOR]
        End If
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Echt super bedankt, dit is helemaal wat ik bedoelde!!!!
Het lijkt er voorlopig op dat de foutmelding wegblijft, daarom kan ik nu dus ook niet zeggen wat de melding was.
 
Inmiddels al weer meerdere keren onderstaande foutmelding gehad, helaas is het geen constante foutmelding.
Is er iemand die weet wat het probleem is??

foutmelding.jpg

fout2.jpg
 
Je hebt het bestand met dezelfde naam nog openstaan? Gebruik bij voorkeur geen samengevoegde cellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan