• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschil in tijd berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedenavond,

Ik heb een bestandje bijgesloten met daarin opgenomen de vraag. Het gaat om het berekenen van verschil in tijd.

Heeft iemand een passende oplossing?

Bedankt.

Eric
 

Bijlagen

  • Rekenen met tijd.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 44
Is dit iets voor u?
 

Bijlagen

  • Rekenen met tijd.xlsb
    16,8 KB · Weergaven: 49
De uitkomst in je document klopt precies, het alleen niet wat je wilt. Maar de getallen 910 en 844 zijn geen tijdwaarden dus kan je niet verwachten er een tijdwaarde uit terug te krijgen. Er moet dus iets speciaals mee gebeuren en dat laat Cobbe prima zien.
 
Misschien ook nog, maar ik ben geen liefhebber van zulke methodes/manipulaties (gezichtsbedrog).
Zoiets gaat nog een keer fout.
Code:
=TIJDWAARDE(INTEGER(C11/100)&":"&REST(C11;100))-TIJDWAARDE(INTEGER(B11/100)&":"&REST(B11;100))
 
Beste Cobbe, Edmoor en Harry,

Met de oplossing van Harry kan ik vooruit. Het is nl. mijn bedoeling de tijden in te kunnen geven zonder steeds een dubbele punt te moeten intypen.
De oplossing van Cobbe is natuurlijk logisch, ik het het nl. steeds op deze manier gedaan.

In ieder geval allemaal bedankt.

Gr.
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan