• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens kopiëren in lege cellen en vervolgens verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

p4r3

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2017
Berichten
21
Goedemorgen allen,

Ik zit weer even met een vraag over een Excel-bestand:

In het bijgevoegde Excel-bestand zijn drie bladen waar een persoon in meerdere cellen gegevens invult:
- Blad 'Assemblage puien' in kolom H 'aantal kozijnen'
- Blad 'Assemblage VLG' in kolom B 'aantal verbindingen'
- Blad 'Voorbewerking' in kolom D 'aantal lengtes'

Wanneer deze getallen worden ingevuld komt hier automatisch een planningstijd uit (respectievelijk in cel S144, G2 en F64).

Wat ik graag zou willen is dat, wanneer er in het blad 'Orderblad planning' op de knop 'Invullen' wordt gedrukt, de planningstijden uit bovenstaande cellen in de eerste lege rij van bijbehorende kolommen D, E en F worden geplaatst. Wanneer er vervolgens op de knop 'Vernieuwen' wordt gedrukt, dienen de ingevulde aantallen bij kozijnen, verbindingen en lengtes te worden verwijderd zodat deze bij een nieuwe order opnieuw ingevuld kunnen worden. Wanneer er bij een nieuwe order weer op de knop 'invullen' wordt gedrukt komen de planningstijden van de volgende order in het blad orderblad planning in de eerstvolgende lege cel.

Ik hoop dat de uitleg duidelijk genoeg is.

Groet

Bekijk bijlage Planningsbestand.xlsx
 
met deze code misschien
Code:
Sub Plantijdcopy()
    ar = Array(Sheets("Assemblage Puien").Range("S144"), Sheets("Assemblage VLG").Range("G2"), Sheets("Voorbewerking").Range("F64"))
    Sheets("Orderblad Planning").Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 3) = ar
End Sub
Sub Vernieuwen()
    Sheets("Assemblage Puien").Range("H2:H300").ClearContents
    Sheets("Assemblage VLG").Range("B2:B300").ClearContents
    Sheets("Voorbewerking").Range("D2:D300").ClearContents
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan