• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel overzichtsdocument maken met verwijzigingen naar andere bestanden met celnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamaravb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
2
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier, maar kan geen antwoord vinden op mijn probleem:

Ik heb diverse excel bestanden. Deze bestanden hebben een artikelnummer als naam. Laten we als voorbeeld 123.xls nemen.
Nu heb ik een nieuw excelbestand waar ik een overzicht in wil maken. Ik wil dus cellen uit 123.xls overnemen in het nieuwe bestand op de regel die in A4 begint met "123" in de cel.
Nu zoek ik een manier om in B4 de cel te laten zoeken naar C:\mijn documenten"&A4&"\["&A4&".xls]Blad1'!B1
(ik wil dus graag dat hij de waarde uit 123.xls van B1 overneemt...).
Helaas is mijn code niet goed.

ter volledigheid...
* er is een map "123" in mijn documenten met daarin de excel "123.xls" dit omdat mijn collega's nog meer documenten in deze map moeten opslaan. Ik moet dus in mijn link 2x verwijzen naar cel A4 waar ik het artikelnummer eenmalig in kan typen)
* er komen wekelijks soms wel 15 artikelnummers bij, het lijkt me het makkelijkst als ik die artikelnummers 1malig in het samenvoegbestand invoer en dan de link (met verwijzing naar de Akolom) dan gewoon naar beneden kan slepen, zodat hij automatisch naar het juiste artikelnummer zoekt.
* de artikelnummers worden helaas niet op volgorde gegeven maar kris kras door elkaar.

Wat doe ik verkeerd?
 
Ik zou dit met VBA doen:

Code:
Sub M_snb()
   with getobject("C:\mijn documenten\123\123.xls")
      sheet1.cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1)=.sheets(1).cells(2,2).value
      .close 0
   end with
End sub
 
maar ik wil in mijn macro dan geen "...\123\123.xls" hebben maar een verwijzing naar cel A4.
Want voor de 2e regel in mijn tabels staat er in A5 bv 385 en dan moet de verwijzing dus gaan naar "...\385\385.xls"
en voor mijn 3e regel staat er in A6 bv 720 en dan wil ik dus dat hij zoekt in "...\720\720.xls"

Kan dat ook?
 
Code:
Sub M_snb()
   sn=sheet1.columns(1).specialcells(2).resize(,2)
   
   for j=4 to ubound(sn)
     with getobject("C:\mijn documenten\"& sn(j,1) & "\" & sn(j,1) &".xls")
       sn(j,2)=.sheets(1).cells(2,2).value
       .close 0
     end with
   next

   sheet1.columns(1).specialcells(2).resize(,2)=sn
End sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan