Word.doc met afbeeldingen niet bruikbaar op Apple en vice versa

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik heb een Word document (briefpapier sjabloon) gemaakt. Met logo-jpg afbeeldingen vastgezet in kop- en voettekst. Is bruikbaar en is ook naar PDF omgezet. In Word doorgestuurd naar een Apple gebruiker wordt het echter onbruikbaar. De afbeeldingen verschuiven of het document komt zelfs blanco op de apple binnen. De pdf gaat wel goed maar daar kan niet in gewerkt worden (brieven maken). Omgekeerd zelfde probleem. Kan ik het word bestand in een ander format opslaan dat wél door apple gelezen en bewerkt kan worden? Of is er een truc voor de apple-gebruiker die hij nog niet kent? Het is lastig werken binnen een werkgroep....
 
Dank manamana, ik heb even gekeken maar dat is een artikel van alweer bijna 5 jaar geleden voor Windows7. Als het principe nog steeds zou werken (voor W10 zal de hele procedure toch wel weer wat anders zijn) : het lijkt me in ieder geval nogal omslachtig en vraagt toch iets teveel kennis van zaken voor een halve digibeet vrees ik...
 
Ik werk met een Mac en mijn klasgenoten werkte met Windows laptops. Heb nog nooit problemen gehad.

Werkt de apple gebruiker met het Microsoft Office pakket voor Mac?
Zo ja, sla het document op als .docx en er zouden geen problemen moeten zijn.
 
Dank Bandito, je hebt ons op het juiste spoor gezet. De apple-gebruiker gebruikt inderdaad het MicrosoftOffice pakket. Het probleem blijkt nu voor een deel opgelost door als .docx op te slaan en door te sturen. Maar nu ontstond het merkwaardige probleem dat de afbeeldingen op de Mac half transparant waren geworden (layout bleef wel ongeschonden). Vervolgens heeft de Apple gebruiker Open Office gedownload (waar ik in Windows ook mee werk) en ziedaar: probleem helemaal opgelost! Wat de verzuchting opleverde: "Hoe is het mogelijk dat officiele dure betaalde software het laat afweten waar een open source het gewoon heel simpel doet...." Overigens ontbreekt tegenwoordig in Open Office de mogelijkheid om op te slaan als docx. Wel nog als Word.doc, maar dat werkte dus helemaal niet in dit geval. Als Open office gebruiker moet ik nu de .doc handmatig veranderen in .docx. Maar hoogstwaarschijnlijk kunnen we nu ook in het Open Office .odt formaat gewoon uitwisselen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan