• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens overplaatsen op basis van ingevoerde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesperO

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
11
Hallo,

Ik heb een probleem, en dat wil ik graag oplossen met VBA, hier heb ik een klein beetje kennis van, maar ik kom er niet uit.
Wanneer ik een interessant persoon zie, plaats ik zijn gegevens in het werkblad "Prospects".

Wanneer ik deze persoon spreek en het is niets, maak ik onder het kopje "Actie" de keuze "Verder niets".
Op dat moment moeten de gegevens overgeplaatst worden naar het werkblad "Gesproken, verder niets".
Graag zie ik dan ook een invulbalkje komen, waarbij ik in moet vullen waarom niet. En dat dit ingevoerd wordt op het werkblad "Gesproken, verder niets" in kolom H.

Wanneer ik deze persoon spreek en het is wel wat, maak ik onder het kopje "Actie" de keuze "Gesproken".
Op dat moment moeten de gegevens overgeplaatst worden naar het werkblad "Gesproken of intake".
Graag zie ik dan ook een invulbalkje komen, waarbij ik in moet vullen over een intake is, ja of nee. En dat dit ingevoerd wordt op het werkblad "Gesproken of intake" in kolom H.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.Bekijk bijlage beste idee.xlsm
 
Hoi Jersper, welkom op het forum:)
In bijlage, voorzet(je).
Heb je zoiets in gedachten?
Een paar dingen om over na te denken
zorg er in ieder geval voor om uw verschillende tabs een zelfde structuur toe te kennen (vb: in tab 1 voornaam in kol E, dan in uw andere tabs ook voornaam in col E)
Daarmee maak je het voor jezelf een stuk makkelijker en als je excel gebruikt als database probeer dan ook aan iedere ingave (record,zeg maar) een uniek nummer (ID) toe te kennen. Veel makkelijker om te zoeken te verplaatsen ...
Hoe werkt het in het voorzetje?
Maak eerst nieuwe prospects aan (een interessant persoon.red)
Klik nadien in de listbox als je een prospect ergens aan een actie wilt toekennen, de prospect wordt in het juiste tabblad geplaatst volgens de keuze in de combobox en in het tabblad Prospects is het pleite.
 

Bijlagen

  • beste idee.xlsb
    41,9 KB · Weergaven: 45
Dit is een fantastisch bestand! Hoe maak je zo'n groot invulblad? Kun je mij daar meer over vertellen, of is er ergens een site waar het uitgelegd staat?
Het enige is nog dat, wanneer een prospect een actie heeft gekregen, bijvoorbeeld: Op intake.
Dan zou het mooi zijn dat ik na de intake, de gegevens makkelijk over kan zetten naar: Op gesprek, of terug naar verder niets.

Ik ben echt onder de indruk van het bestand!
 
Hoi Jesper,
Om dat je nieuw bent op het forum zal ik dat ook nog aanpassen;)
Als je de VBA editor opent kan je daar alles vinden (Alt + F11), formulier code.
Als je je wilt verdiepen in VBA, hier op het forum onder de sectie handleidingen kan je al vrij veel vinden over VBA.
Verder hebben we hier op het forum een echte DIE HARD wat VBA betreft met een eigen website over VBA.
http://www.snb-vba.eu/
Alles samen is dit een hoop leesvoer voor regenachtige zondagen.
 
Hoi Jesper,
In bijlage, 2de voorzet, als je echt interesse hebt voor VBA dan kan je hier mee verder.
De code is normaal gezien echt wel te behappen.
Loop je vast, geen enkel probleem, maar dan ik wil eerst een van uw pogingen zien.;)
 

Bijlagen

  • beste idee(2).xlsb
    55,3 KB · Weergaven: 45
Ik heb even geoefend door middel van een boek dat ik aangeschaft heb.
Hierdoor kan ik de coderingen al iets beter lezen, maar het helemaal naar de eigen hand bouwen wordt een ander verhaal.

Het tweede bestand is wel wat ik bedoel, alleen is het wat druk, en daardoor een beetje onoverzichtelijk.
Is het mogelijk om een UserForm te maken bij prospects, en weer een nieuwe hebt op het werkblad "gesproken, verder niets" en weer een nieuwe hebt bij "Gesproken of op intake".
Zodat de opties gescheiden zijn, en dat ik vanuit de lijst "Gesproken, verder niets" iemand toch weer dmv een UserForm naar "Gesproken of op intake" kan plaatsen?

Ondertussen blijf ik druk oefenen/leren!
 

Bijlagen

  • Test.xlsm
    19,7 KB · Weergaven: 27
Ik heb zelf mijn problemen opgelost:thumb:
Alleen nu heb ik een nieuwe vraag, je blijft namelijk maar verbeteren..
Het is mogelijk dat iemand bij meerdere op gesprek gaat. Hoe kan ik dat het beste ontwerpen, dat het in te voeren is, en dat het overzichtelijk is, dat iemand 5x op gesprek is?
 

Bijlagen

  • Beste idee.xlsb
    79 KB · Weergaven: 32
Ik heb nog een vraag:

Is het ook mogelijk dat de namen pas een ID-nummer krijgen wanneer zij vanuit de prospectlijst overgeplaatst worden naar een ander werkblad?
Op het moment dat dat gebeurd, hoeven de namen namelijk pas het systeem in.

Ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:
Hierbij het bestand die bij de vragen hoort!
 

Bijlagen

  • Uitwerking Beste idee.xlsm
    380,9 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan