mappen comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbijltje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Berichten
255
Hallo,
Met thunderbird lees ik 2 email accounts uit...dit werkt prima. In beide inboxen komt spam voor die ik gelijk verwijder. Ik zie ze dan niet meer in de inbox maar heb begrepen dat ze alleen gemarkeerd worden als zijnde verwijderd. Ik gebruik dan mappen comprimeren (onder menuitem bestand) op elke inbox. Wat ik me afvroeg of er een optie is om alle mappen in beide accounts in 1x te comprimeren. Ik doe het nu elke keer apart en zie onderin in de statubalk dat er ruimte vrij gemaakt is.
Ik kwam https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/addon/xpunge/ tegen die gelijk de trash en junk folder opruimd maar deze add-on is sterk verouderd en het is de vraag of deze werkt met versie 52 van thunderbird.

Iemand een suggestie?

Bedankt alvast voor een reactie,
Frans

Windows 10 / Thunderbird 52 / Chrome 58
 
Laatst bewerkt:
Het compressieproces wordt in Thunderbird (sinds versie 5) automatisch uitgevoerd wanneer hierbij meer dan 20 MB aan schijfruimte kan worden gewonnen. Je krijgt dus vanzelf een melding wanneer het zover is.
Meer informatie over mappen comprimeren in Thunderbird vind je hier: https://support.mozilla.org/nl/kb/mappen-comprimeren?cache=no

Is er een reden waarom jij met zo'n oude versie van Thunderbird werkt? Je gebruikt nu versie 12; die is van 24 april 2012, dus al 5 jaar oud. De nieuwste versie is momenteel 52.0.1.
 
Bedankt voor je reactie, Porrelaar.
Ik gebruik TB 52 en niet TB 12, foutje van mij. Ik heb het in het bericht aangepast.

De instelling voor het automatisch comprimeren heb ik zien staan en aangepast. Maar omdat ik toch regelmatig spam krijg wil ik het liefst zo snel mogelijk van af...na deleten van de spam, leeg ik de prullebak en comprimeer ik de inbox. Het is een stuk makkelijker als het allemaal met 1 click kan voor alle accounts en de desbetreffende mappen b.v. ook de map "ongewenst".
 
Hoe je in 1 keer alle mappen van één account comprimeert zul jij ook wel gevonden hebben (Om alle mappen van een account te comprimeren, klik je op het account aan de linkerkant, en kies je voor Bestand > Mappen comprimeren). Ik ken zelf geen manier om dat met 1 klik voor alle e-mailaccounts in Thunderbird tegelijk te doen. Misschien andere forumleden wel?

Ik snap dat je die spamberichten zo snel mogelijk kwijt wilt en dat je er ook niet later per ongeluk op wilt klikken. Wanneer jij het spamfilter van Thunderbird getraind hebt, dan zal zo'n 90% van de spam en phishing mails intussen direct na downloaden automatisch verplaatst worden naar de map Ongewenst. Dat is althans bij mij het geval. Op een link of een bijlage bij een mail in de map Ongewenst zul je niet per ongeluk klikken. Zelf heb ik nog niet meegemaakt dat er ook legitieme mails in de map Ongewenst terecht kwamen.
Zelf ben ik niet zo iemand die de map Ongewenst iedere dag leegt. Ik kijk er af en toe in en sommige spam of phishing mails vind ik zo leuk, dom, verfijnd of apart dat ik ze bewaar. Ja, ik heb een raar soort humor. Mails met gevaarlijke bijlagen verplaats ik wel direct naar de Prullenbak.
Daarbij heb ik ingesteld dat de Prullenbak automatisch geleegd wordt wanneer ik Thunderbird afsluit (via Extra > Accountinstellingen > Serverinstellingen > berichtenopslag: vinkje zetten voor 'Prullenbak leegmaken bij afsluiten').
Wanneer de prullenbak geleegd is, kunnen die spam en phishing mails die daarin zaten, geen kwaad meer. Ik geef zelf nooit opdracht tot comprimeren; ik wacht gewoon af totdat Thunderbird daar een melding over geeft.
 
Laatst bewerkt:
Hoe iemand met zijn email omgaat moet hij of zij zelf bepalen. Voor mij is het ook niet echt een probleem maar vind het handiger als het een en ander met 1 klik kan gebeuren...in de nabije toekomst komen er 2 accounts bij. Het spamfilter werkt ook goed en "leert" steeds meer.

Inmiddels heb ik toch Xpunge geinstalleerd voor de zekerheid wel eerst een copy van mijn mails gemaakt. Het installeren en het instellen was heel simpel en wat ik heel fijn vond dat het de trash folder en junk folder vond. Beide benamingen zijn bij mij in het nederlands resp. Prullebak en Ongewenst. Het ziet er naar uit dat Xpunge goed werkt in TB 52.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan