Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Windows NT Restore

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    12 maart 2006
    Locatie
    ubbena
    Afstand tot server
    ±104 km
    Vraag is niet opgelost

    Windows NT Restore

    Beste mensen,
    Ik heb een oude PC moeten clonen door middel van Acronis. Deze back-up wil ik restoren op een Nieuwe PC. Aan de Originele PC hangt een machine die nogal waardevol is.
    Het idee hierachter is mocht de originele PC ooit sneuvelen dat er een complete back-up PC is.

    Nu heb ik hem een restore gegeven in VMware en je ziet het al aankomen; een Blue screen.
    D.m.v. een draaiende kale windows NT 4.0 SP 6, zelfde als de back-up, een ERD floppy gemaakt en de windows NT installatie repair gestart.

    1 File wil niet over worden gezet/gerepareerd, namelijk Musrmgr.exe. Doordat de kale NT en de restore natuurlijk veel verschillen kan ik dit begrijpen.
    De PC start nu wél op, maar bij het scherm 'begin logon' krijg ik een error plus toetsenbord en muis werken niet meer, terwijl ik wel in bios kan komen door het toetsenbord te gebruiken.
    De error: Sevices.exe - Unable to locate DLL
    The dynamic link library browser.dll could not be found in the specified path.
    C:\WINNT\System32;.;C:\WINNT\System32;........ enzovoort.

    Maar toetsenbord en muis reageren nergens op.

    Heeft iemand een idee?
    Misschien dat ik met de repair functie het probleem groter heb gemaakt, maar dat is niet erg, ik gooi de VM zo weg en installeer hem opnieuw.

    Alvast bedankt,
    Met vriendelijke groet,
    Egbert van Veen

  2. #2
    Je hebt dan Acronis Universal Restore nodig. De hardware verschilt namelijk tussen de VM en de originele machine.


    Werkt de restore wel op de reserve pc?
    Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    12 maart 2006
    Locatie
    ubbena
    Afstand tot server
    ±104 km
    Ik heb de restore uitgevoerd, zoals hierboven beschreven.

    Mvg,
    Egbert


    edit: Excuus ik las het verkeerd. Acronis Universal Restore zou ik dus kunnen gebruiken om de hardware kloof te kunnen overbruggen?
    Laatst aangepast door epper202 : 25 april 2017 om 03:47

  4. #4
    Inderdaad. Zou wel vantevoren even controleren of NT nog ondersteund word.
    Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.

  5. #5
    Kale NT installeren in de VM en dan hall.dll even bewaren. Oude machine naar de niet draaiende VM kopieren en je hal.dll er in kopiëren. Zou, als ik het mij goed herinner, moeten kunnen werken.
    Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    12 maart 2006
    Locatie
    ubbena
    Afstand tot server
    ±104 km
    Ik ga het proberen, alvast hartstikke bedankt!

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    12 maart 2006
    Locatie
    ubbena
    Afstand tot server
    ±104 km
    Quote Origineel gepost door RogerS Bekijk Bericht
    Kale NT installeren in de VM en dan hall.dll even bewaren. Oude machine naar de niet draaiende VM kopieren en je hal.dll er in kopiëren. Zou, als ik het mij goed herinner, moeten kunnen werken.
    Hi!
    Ik heb de back-up gerestored met Acronis bootable media.
    Op een andere machine heb ik via Acronis de universal restore boot gemaakt. Op de restore PC vanaf deze ISO gestart.
    tijdens het maken van de Universal restore heb ik gekozen voor de optie 'Windows-like representation'.

    Op de Restore NT PC gaat hij vervolgens wat dingen checken, maar veel dingen die missen en moet ik dus ignoren.

    Ik zit dus echt met een driver probleem waardoor ik niet verder kom. Ik probeer mijn Virtuele machine te openen met PowerISO om deze te extracten, de hall te vervangen en weer terug te plaatsen maar hij kan hem niet openen.

    to be continued..

    Mvg,
    Egbert

  8. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

    Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Aanbiedingen