Windows NT Restore

Status
Niet open voor verdere reacties.

epper202

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
69
Beste mensen,
Ik heb een oude PC moeten clonen door middel van Acronis. Deze back-up wil ik restoren op een Nieuwe PC. Aan de Originele PC hangt een machine die nogal waardevol is.
Het idee hierachter is mocht de originele PC ooit sneuvelen dat er een complete back-up PC is.

Nu heb ik hem een restore gegeven in VMware en je ziet het al aankomen; een Blue screen.
D.m.v. een draaiende kale windows NT 4.0 SP 6, zelfde als de back-up, een ERD floppy gemaakt en de windows NT installatie repair gestart.

1 File wil niet over worden gezet/gerepareerd, namelijk Musrmgr.exe. Doordat de kale NT en de restore natuurlijk veel verschillen kan ik dit begrijpen.
De PC start nu wél op, maar bij het scherm 'begin logon' krijg ik een error plus toetsenbord en muis werken niet meer, terwijl ik wel in bios kan komen door het toetsenbord te gebruiken.
De error: Sevices.exe - Unable to locate DLL
The dynamic link library browser.dll could not be found in the specified path.
C:\WINNT\System32;.;C:\WINNT\System32;........ enzovoort.

Maar toetsenbord en muis reageren nergens op.

Heeft iemand een idee?
Misschien dat ik met de repair functie het probleem groter heb gemaakt, maar dat is niet erg, ik gooi de VM zo weg en installeer hem opnieuw.

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Egbert van Veen
 
Je hebt dan Acronis Universal Restore nodig. De hardware verschilt namelijk tussen de VM en de originele machine.


Werkt de restore wel op de reserve pc?
 
Ik heb de restore uitgevoerd, zoals hierboven beschreven.

Mvg,
Egbert


edit: Excuus ik las het verkeerd. Acronis Universal Restore zou ik dus kunnen gebruiken om de hardware kloof te kunnen overbruggen?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Zou wel vantevoren even controleren of NT nog ondersteund word.
 
Kale NT installeren in de VM en dan hall.dll even bewaren. Oude machine naar de niet draaiende VM kopieren en je hal.dll er in kopiëren. Zou, als ik het mij goed herinner, moeten kunnen werken.
 
Kale NT installeren in de VM en dan hall.dll even bewaren. Oude machine naar de niet draaiende VM kopieren en je hal.dll er in kopiëren. Zou, als ik het mij goed herinner, moeten kunnen werken.

Hi!
Ik heb de back-up gerestored met Acronis bootable media.
Op een andere machine heb ik via Acronis de universal restore boot gemaakt. Op de restore PC vanaf deze ISO gestart.
tijdens het maken van de Universal restore heb ik gekozen voor de optie 'Windows-like representation'.

Op de Restore NT PC gaat hij vervolgens wat dingen checken, maar veel dingen die missen en moet ik dus ignoren.

Ik zit dus echt met een driver probleem waardoor ik niet verder kom. Ik probeer mijn Virtuele machine te openen met PowerISO om deze te extracten, de hall te vervangen en weer terug te plaatsen maar hij kan hem niet openen.

to be continued..

Mvg,
Egbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan