microSD kaartje in smartphone: foto's weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wesso

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
14
Laat ik weer eens een probleem posten waar ik niet uitkom.
Mijn moeder heeft een Huawei Y625 met een microSD kaartje (Sandisk UHS-I, klasse 10, 16 GB) om gemaakte foto's op te slaan.
Onlangs bleek dat er nog maar een paar foto's op staan terwijl ze er honderden heeft gemaakt.
Met behulp van een recoveryprogramma heb ik de foto's weer teruggevonden en veilig gesteld, maar ik vroeg me af hoe dit zomaar kan gebeuren.

Ik denk erover om even de inhoud van het SD kaartje af te halen en deze te formatteren. Hoe werkt dit en kan ik nieuwe problemen zo voorkomen?

Alvast bedankt voor tips & reacties.
 
Hallo, Probeer eens. Ga naar camera dan, zie je rechts boven drie streepjes, dan naar instellingen, dan zie je als het goed is verkozen opslaglocatie, klik daar eens opdan zie je sd card en of interne opslag. Kies dan voor sd card.

Ik citeer nu uit mijn huawei P8. Ik hoop voor jou hetzelfde ongeveer.

En hier een voorbeeldje over formatteren als je dat nog wilt doen. Maar je kunt eerst even testen of bovenstaande nu wel werkt. Maak een foto van je moeder :D en controleer dit even.

Voor windows, MAC en android. http://nl.wikihow.com/Een-SD-kaart-formatteren succes
 
Laatst bewerkt:
Vraag een foto van haar moeder en controleer dit even... Zeg ik altijd. :thumb:

Er zijn hulpprogramma's om geheugen vrij te maken die "ongebruikte bestanden wissen" optie hebben, tussen de "reclame" "lege mappen" "voorbeeldfoto's" "duplicaten" "gebruikte updates" en "tijdelijke bestanden." Best mogelijk dat een leverancier dit aan het besturingssysteem toevoegt of een keuze hiervoor geeft bij de waarschuwing dat het systeem vol is, dus kijk ook bij Instellingen of er een dergelijke opschoon mogelijkheid is.

Geheugen wordt trouwens vaak verward met schijfruimte omdat dit in de Engelse taal het zelfde is. Je laat geheugen vrijmaken omdat je de tientallen actieve apps graag kwijt wilt maar krijgt de opslag, grotendeels, gewist. Het zullen in dat geval de bestanden zijn welke nog gebruikt werden, die zijn blijven staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan