Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 16 van 16

Onderwerp: Userform voor meerdere gebruikers

Vraag is niet opgelost

Userform voor meerdere gebruikers

Goedemiddag allemaal,

Ik heb voor mijn werk een Userform gemaakt met informatie welke door meerdere personen tegelijk gebruikt dient te worden. Hierin kan alleen ikzelf informatie toevoegen.(dit voer ik op in een ander excel bestand). Ik zou graag willen dat als ik iets wijzig/toevoeg dit voor iedereen zichtbaar moet zijn. Als ik nu iets wijzig en toevoeg dan is dit alleen voor mij zichtbaar en moet iedereen het userform afsluiten en opnieuw openen. Is er een mogelijkheid de gegevens op 1 of andere manier up to date te krijgen dat dit meteen zichtbaar is?
    Alvast bedankt voor het meedenken.
    Gr. Patrick

Beste Patrick,
    Als je ons in het ootje wilt nemen (op zijn Belgs bij het "vierde" zetten), dit zal hier op helpmij "nie pakken"
    MVG,
    Philiep
    Ideale computer, nog uit te vinden: je stopt er je problemen in en ze komen er nooit meer uit.
    De vraag of een computer kan denken is even irrelevant als de vraag of een onderzeeër kan zwemmen.

@ Dotchiejack, ik begrijp uit jouw reactie dat dit niet mogelijk is?
    Want dit vind ik namelijk eigenlijk wel een interessant item als dit zou kunnen.

Giga Honourable Senior Member
    Verenigingslid

Met een beetje VBA gaat dit wel lukken. Maar zonder info wat er dan wel allemaal te zien is in het userform blijft het koffiedik kijken.
    VBA voor smarties
    VBA is een taal die je moet leren met een grammatica- en een woordenboek.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/635117-Tips-om-de-helpers-in-deze-sectie-van-dienst-te-zijn
    Plaats svp geen bestanden op andere sites; nadat het bestand daar verwijderd is wordt een forumdraad onbegrijpelijk voor anderen.

@ Snb, mijn interesse is ook gewekt, of anders begrijp ik de vraag van TS compleet verkeerd.
    MVG,
    Philiep
    Ideale computer, nog uit te vinden: je stopt er je problemen in en ze komen er nooit meer uit.
    De vraag of een computer kan denken is even irrelevant als de vraag of een onderzeeër kan zwemmen.

Ik volg dit draadje met grote interesse.

Goedemorgen allemaal,

Hierbij de userform. De gegevens haal ik op van tabblad source wat ik nu als platte tekst heb neergezet. In de originele versie haal ik de gegevens uit een ander excelbestand met de formule ='[Invoer 2017.xlsm]Totaal overzicht'!B1 etc.etc.
    Als ik iets wijzig in invoer 2017 dan zou ik dit graag bij alle gebruikers willen zien.
    Alvast bedankt voor reacties.Test123.xlsm
    Laatst aangepast door PatrickBunt : 24 april 2017 om 10:08

Tera Honourable Senior Member
    Verenigingslid
    OctaFish's avatar
    Afstand tot server
    ±151 km
    Graag een werkend bestand . Deze gaat fout op regel ListBox2.RowSource = "Help!A3:A17"
    Gebruik de QUOTE knop alleen als je iets wit citeren.
    Op deze pagina kun je zien hoe je met TAGS werkt.

Mijn excuses. Hierbij het nieuwe bestand. Hij zou nu moeten werken.

Test123.xlsm

Goedemorgen,

Heeft er (n)iemand een tip?

wil je dat jouw form geupdate wordt bij een wijziging in jouw bestand? Of volstaat een (willekeurige) wijziging door de gebruiker?
    Bij dat laatste zou je eens naar me.repaint kunnen kijken
    Gr. Eric

Ik zou graag willen dat als alleen ik iets wijzig dit daarna bij iedereen zichtbaar is zonder dat de overige gebruikers het bestand opnieuw moeten opstarten. Er wijzigt namelijk iedere dag wel een aantal keren iets.

Met Repaint hoeven ze het bestand niet opnieuw te starten, wel moet deze Repaint ergens door getriggerd worden (op het Userform)
    Gr. Eric

Beste Patrick,
    Deze vraag blijft mij bezighouden.
    Het is misschien omdat ik een st..me Belg ben, maar ik snap uw vraag nog altijd niet.
    Als je bedoelt iets veranderen in de userform (extra textbox,knop..)
    Dan blijf ik erbij dit zal niet lukken.
    Als je gewoon data bedoeld zie postje 4 van snb.
    MVG,
    Philiep

Giga Honourable Senior Member HSV's avatar
    Haal die domme code eruit bij het sluiten van het formulier en plaats dan het bestand nog eens.

Lag nooit om de keuzes van dien vraauw, bist ter zulf aine van....
    (Grunnegs-Gronings)

Wegens omstandigheden ben ik niet in staat geweest eerder te reageren, mijn excuses.
    Hierbij het bestand. Test123 (4).xlsm

17. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Aanbiedingen