Userform voor meerdere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickBunt

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2011
Berichten
23
Goedemiddag allemaal,

Ik heb voor mijn werk een Userform gemaakt met informatie welke door meerdere personen tegelijk gebruikt dient te worden. Hierin kan alleen ikzelf informatie toevoegen.(dit voer ik op in een ander excel bestand). Ik zou graag willen dat als ik iets wijzig/toevoeg dit voor iedereen zichtbaar moet zijn. Als ik nu iets wijzig en toevoeg dan is dit alleen voor mij zichtbaar en moet iedereen het userform afsluiten en opnieuw openen. Is er een mogelijkheid de gegevens op 1 of andere manier up to date te krijgen dat dit meteen zichtbaar is?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr. Patrick
 
Beste Patrick,
Als je ons in het ootje wilt nemen (op zijn Belgs bij het "vierde" zetten), dit zal hier op helpmij "nie pakken"
 
@ gast0660, ik begrijp uit jouw reactie dat dit niet mogelijk is?
Want dit vind ik namelijk eigenlijk wel een interessant item als dit zou kunnen.
 
Met een beetje VBA gaat dit wel lukken. Maar zonder info wat er dan wel allemaal te zien is in het userform blijft het koffiedik kijken.
 
@ Snb, mijn interesse is ook gewekt, of anders begrijp ik de vraag van TS compleet verkeerd.
 
Goedemorgen allemaal,

Hierbij de userform. De gegevens haal ik op van tabblad source wat ik nu als platte tekst heb neergezet. In de originele versie haal ik de gegevens uit een ander excelbestand met de formule ='[Invoer 2017.xlsm]Totaal overzicht'!B1 etc.etc.
Als ik iets wijzig in invoer 2017 dan zou ik dit graag bij alle gebruikers willen zien.
Alvast bedankt voor reacties.Bekijk bijlage Test123.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Graag een werkend bestand :). Deze gaat fout op regel ListBox2.RowSource = "Help!A3:A17"
 
wil je dat jouw form geupdate wordt bij een wijziging in jouw bestand? Of volstaat een (willekeurige) wijziging door de gebruiker?
Bij dat laatste zou je eens naar me.repaint kunnen kijken
 
Ik zou graag willen dat als alleen ik iets wijzig dit daarna bij iedereen zichtbaar is zonder dat de overige gebruikers het bestand opnieuw moeten opstarten. Er wijzigt namelijk iedere dag wel een aantal keren iets.
 
Met Repaint hoeven ze het bestand niet opnieuw te starten, wel moet deze Repaint ergens door getriggerd worden (op het Userform)
 
Beste Patrick,
Deze vraag blijft mij bezighouden.
Het is misschien omdat ik een st..me Belg ben, maar ik snap uw vraag nog altijd niet.
Als je bedoelt iets veranderen in de userform (extra textbox,knop..)
Dan blijf ik erbij dit zal niet lukken.
Als je gewoon data bedoeld zie postje 4 van snb.
 
Haal die domme code eruit bij het sluiten van het formulier en plaats dan het bestand nog eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan