Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 9 van 9

Onderwerp: dropdownlist functie auto update

Vraag is niet opgelost

dropdownlist functie auto update

Beste,

Ik heb een vraag over de dropdownlist functie in excel.

Ik heb een sheet met twee afhankelijke dropdownlists. Is het mogelijk dat bij de keuze die je in eerste dropdownlist maakt, de tweede dropdownlist automatisch verspringt naar het juist lijstje.
    Het is nu zo dat als ik in de eerste dropdownlist een selectie maak, deze blijft staan op de laatst gemaakte keuze.

Een tweede vraag die ik heb is het mogelijk dat de keuze die in de tweede dropdownlist maakt automatisch een bepaalde waarde geeft in een andere cell? Hoe zo ik dit voor elkaar kunnen krijgen

mvglockout tagout3.xlsm

Mega Honourable Senior Member
    Over getrapte validatie, al dan niet met VBA, is zoveel te vinden......

Om de cel leeg te maken.

Code:
    Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
      If Target.Address = "$A$2" Then Target.Offset(, 2) = ""
    End Sub
    De tweede vraag is ook mogelijk alleen geef je niet aan wat er dan gebeuren.
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Member
    kijk even of je het begrijpt
    Attached Files Attached Files
    En toen was er licht

@Ben, Ik begrijp het iig niet. (haal je niet wat draadjes door elkaar?)
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Member
    Dag VenA

Volgens mij maakt hij een werkblad met alles, @get kan beter de gegevens in diverse bladen opmaken zodat hij dit beter kan overzien.
    als hij nu in het eerste blad het proces selecteer dan heeft hij meteen een overzicht van wat wie heeft gedaan.
    groetjes Ben
    En toen was er licht

Beste,

In het excel bestandje moet

" Proces" moet selecteerbaar blijven
    " Proces Appendages" moet selecteerbaar blijven

Scada_codes/Pi&D is de code die gekoppeld is aan hetgeen dat bij proces appendages geselecteerd word

Dus Vetontvangst10 geeft de keuze bij proces appendages bv.kantelaar11. Kantelaar11 heeft als Scada_codes/Pi&D 31ZX1103. De codes kan ik importeren hoe krijg ik deze op een makkelijkere manier gekoppeld aan de naam die bij de Scada_codes/Pi&D wordt?

Veiliggesteld/veilig gesteld met slot nummer moet allemaal selecteerbaar blijven daar hoeft niks aan veranderd te worden

lockout tagout3a.xlsm

Beter kan je gestructureerde data gebruiken. Met een vrije interpretatie van 'Scada_codes/Pi&D' alles in één tabel gezet. Let ook even op de spelling van bv 'Afvoerklep buffertank 11' en 'Afvoer klep buffertank 11' waarschijnlijk bedoel je hier hetzelfde mee en hebben dus hetzelfde 'Scada_codes/Pi&D'? Een slecht voorbeeldbestand geeft alleen maar interpretaties en zal mogelijk niet de correcte oplossing geven.

Bedankt voor jullie bijdrage.
    Ik ben er reeds uit mede dankzij jullie tips

Senior Member Piet Bom's avatar
    @getyours,
    Een beetje laat, maar heb je iets aan mijn oplossing ?
    Met vriendelijke groeten / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen / Meilleurs souvenirs / Venlig hilsen / Cordiali saluti / Atentos saludos / Considerações Amáveis / Saygilarimla / مع أطيپ التحيات,
    Piet Bom

10. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Aanbiedingen