• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdownlist functie auto update

Status
Niet open voor verdere reacties.

getyours

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
78
Beste,

Ik heb een vraag over de dropdownlist functie in excel.

Ik heb een sheet met twee afhankelijke dropdownlists. Is het mogelijk dat bij de keuze die je in eerste dropdownlist maakt, de tweede dropdownlist automatisch verspringt naar het juist lijstje.
Het is nu zo dat als ik in de eerste dropdownlist een selectie maak, deze blijft staan op de laatst gemaakte keuze.


Een tweede vraag die ik heb is het mogelijk dat de keuze die in de tweede dropdownlist maakt automatisch een bepaalde waarde geeft in een andere cell? Hoe zo ik dit voor elkaar kunnen krijgen

mvgBekijk bijlage lockout tagout3.xlsm
 
Over getrapte validatie, al dan niet met VBA, is zoveel te vinden......

Om de cel leeg te maken.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$A$2" Then Target.Offset(, 2) = ""
End Sub

De tweede vraag is ook mogelijk alleen geef je niet aan wat er dan gebeuren.
 
kijk even of je het begrijpt
 

Bijlagen

  • lockout tagout3 test.xlsm
    32,1 KB · Weergaven: 36
@Ben, Ik begrijp het iig niet. (haal je niet wat draadjes door elkaar?)
 
Dag VenA

Volgens mij maakt hij een werkblad met alles, @get kan beter de gegevens in diverse bladen opmaken zodat hij dit beter kan overzien.
als hij nu in het eerste blad het proces selecteer dan heeft hij meteen een overzicht van wat wie heeft gedaan.
groetjes Ben
 
Beste,

In het excel bestandje moet

" Proces" moet selecteerbaar blijven
" Proces Appendages" moet selecteerbaar blijven

Scada_codes/Pi&D is de code die gekoppeld is aan hetgeen dat bij proces appendages geselecteerd word

Dus Vetontvangst10 geeft de keuze bij proces appendages bv.kantelaar11. Kantelaar11 heeft als Scada_codes/Pi&D 31ZX1103. De codes kan ik importeren hoe krijg ik deze op een makkelijkere manier gekoppeld aan de naam die bij de Scada_codes/Pi&D wordt?

Veiliggesteld/veilig gesteld met slot nummer moet allemaal selecteerbaar blijven daar hoeft niks aan veranderd te worden

Bekijk bijlage lockout tagout3a.xlsm
 
Beter kan je gestructureerde data gebruiken. Met een vrije interpretatie van 'Scada_codes/Pi&D' alles in één tabel gezet. Let ook even op de spelling van bv 'Afvoerklep buffertank 11' en 'Afvoer klep buffertank 11' waarschijnlijk bedoel je hier hetzelfde mee en hebben dus hetzelfde 'Scada_codes/Pi&D'? Een slecht voorbeeldbestand geeft alleen maar interpretaties en zal mogelijk niet de correcte oplossing geven.
 

Bijlagen

  • lockout tagout3a.xlsb
    38,9 KB · Weergaven: 50
Bedankt voor jullie bijdrage.
Ik ben er reeds uit mede dankzij jullie tips
 
@getyours,
Een beetje laat, maar heb je iets aan mijn oplossing ?
 

Bijlagen

  • lockout tagout3(pcb).xlsm
    45,6 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan