mail via andere provider dan websitehost

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Sinds kort ben ik de webmaster van een website waarbij geen e-mail in het abonnement is inbegrepen.
Kan ik e-mail als aparte service instellen door de MX-records te wijzigen?
Welke bedrijven bieden een mail only-functionaliteit aan?

Vriendelijke groet,
Guido
 
is gmail geen optie dan ?
 
Ik zie dat ik mijn vraag niet helemaal duidelijk heb gesteld. De aan te maken e-mailadressen moeten eindigen op de naam van het domein. Dus www.website.nl en guido@website.nl.

Biedt Gmail deze optie? Ik kan hem niet vinden.

Vriendelijke groet,
Guido
 
gmail is zeker een optie zoals puppie al schreef.

Je kunt heel eenvoudig een nieuw Google account aanmaken via de website van Google. Voor het aanmaken van een nieuw account heb je veel gegevens nodig. Voorbeelden van gegevens die je in moet vullen zijn je voornaam, achternaam, gebruikersnaam, wachtwoord, geboortedatum, geslacht, mobiele telefoonnummer en je huidige e-mailadres. Het e-mailadres dat je aanmaakt zal altijd eindigen op @gmail.com. De gebruikersnaam zal de tekst zijn die voor @gmail.com zal komen te staan. De gebruikersnaam mag zowel hoofdletters bevatten als letters, cijfers en punten. Het is niet mogelijk om een al bestaand Gmail e-mailadres te gebruiken. Je mobiele telefoonnummer kan gebruikt worden wanneer je bijvoorbeeld je wachtwoord bent vergeten of om je account te beschermen. Nadat je al deze gegevens hebt ingevuld zal je account aangemaakt zijn en zul je toegang krijgen tot Gmail. Je kunt dus direct beginnen met het ontvangen en het versturen van e-mail.

guido AT mail.com zal al best misschien bestaan, maar guidovanh AT gmail.com biedt meer kansen.
 
Laatst bewerkt:
Vraag aan Giga Honourable Senior Member Manamana:

Als guidovanh dit zegt
Ik zie dat ik mijn vraag niet helemaal duidelijk heb gesteld. De aan te maken e-mailadressen moeten eindigen op de naam van het domein. [....] Biedt Gmail deze optie? Ik kan hem niet vinden.

Wat helpt dan deze uitleg over Gmail?
gmail is zeker een optie zoals puppie al schreef. [....] Het e-mailadres dat je aanmaakt zal altijd eindigen op @gmail.com. [...]

Of mis ik hier iets?
 
Maar dan zijn er vast ook wel gratis alternatieven. Wie weet er een goede?
 
die zul je niet gratis vinden.
 
Waar heb je nu die domeinnaam gehuisvest?
Als je daar ook de website gemaakt heb, dan heb je daar echt wel een e-mail functie hoor!
Dus ik ben daar wel nieuwsgierig naar.

Verder kan je bij elke hosting waar jij je domeinnaam hebt, en dan alleen de domeinnaam, een e-malfunctie instellen.
Maar bij de meeste moet je dat betalen.

kijk hier voor een optie https://websiteondemand.nl/webhosting/webhosting-email-only/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan