Hoe krijg ik 2e blanco pagina weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik heb een briefpapier-sjabloon aangemaakt in Open Office Writer met logo-afbeelingen in kop en voettekstveld. Opgeslagen zowel .odt als .doc. In het lege tekstveld daartussen heb ik een heel kort briefje gekopieerd vanuit een ander tekstbestand. Hoewel dat tekstveld lang niet gevuld is en er dus ruimte zat is, verschijnt toch meteen een tweede lege pagina die ik met geen mogelijkheid meer weg krijg, alleen maar door de gekopieeerde tekst weer te verwijderen. Kennelijk doet dat gekopieerde stukje tekst iets anders dan wanneer ik gewoon rechtstreeks tekst tik in het tekstvak? Ik heb het idee dat het iets te maken heeft met die -met plaatjes ingevulde- kop/voet. Als ik dezelfde tekst kopieer naar een gewone nieuwe geheel lege pagina gebeurt er niets bijzonders en blijft het wél bij één pagina.
 
al eens geprobeerd om in de blanco pagina bovenaan te gaan staan met de cursor en de delete-toets te gebruiken?
Werkt bij Ms Word wel, weet niet of in openoffice deze methode werkt
 
Nee, dat werkt hier in Open Office niet...Ook niet in een als Word opgeslagen document. Ik heb met de cursor alles geprobeerd, pagina 2 blijft. Ook met de delete toets.
 
Zal wel.de backspace toete bedoeld zijn vanaf pagina 2/einde document, niet de delete toets.

Tijs.
 
Dat heb ik in Word ook gehad. Met geen mogelijkheid weg te krijgen. Ik heb het maar laten zitten. Kijk eens of het iets met kolommen te maken kan hebben of met andere marges instellen.

edit:
Ik heb het document gevonden en er staat geen koptekst wel een voettekst en die komt op de lege pagina onderaan weer te staan. Op pagina 1 staat een tabel. Marges b1,7 - o1 cm Als ik op pagina twee ga staan dan kan ik deleten en backspacen wat ik wil maar de lege pagina verdwijnt niet.
 
Laatst bewerkt:
Een lege pagina kan je laten verwijderen door op de een na laatste pagina de DELETE toets te gebruiken.

Dan haal je de lege regels weg en dus ook de laatste lege pagina.

Ik zie dat dit al als tip is gegeven, ik gebruik zelf Libre Office en daar lukt dat dus wel.

Verder denk ik dat het korte briefje wat je hebt gekopieerd vanuit een ander tekstbestand toch iets meegeeft waardoor dit gebeurt.

Zet die tekst eens in een leeg tekstbestandje (geen idee welke dat is in Windows) zodat alle codes eruit worden gehaald.
En kopieer het daarvan uit weer in het document.
 
Ah, ik ben al blij dat ik niet de enige blijk te zijn die het probleem heeft. En het komt dus kennelijk zowel in Word als in Open office Writer voor. Nou ja, brieven en facturen (daar gaat het hier om), zet ik toch altijd in PDF om voordat ze de deur uit gaan. Dan kan ik altijd de gewenste pagina's printen of skippen. Ik laat het nog maar even open staan, misschien heeft iemand nog een lumineus idee.
 
Ik heb in mijn Word-document de marges boven en onder aangepast naar boven 1,3 en onder 0,43 cm was Marges boven 1,7 - onder 1 cm en nu is de tweede pagina verdwenen en de voettekst is op de eerste pagina blijven staan en de tabel is intact gebleven.
 
Dank Femke, normaal is het geen probleem om lege pagina's te verwijderen. Gewoon met de cursor naar boven wandelen, backspace of delete. Het zou idd wel eens in die kopieercodes kunnen zitten. Maar ergens moet volgens mij ook een conflict zitten met die kop-voetplaatjes omdat het kopieeren naar een blanco nieuwe pagina wél goed ging. Ik ga dat kopieeren nog eens proberen via kladblok ofzo. In mijn geval ging het erom dat ik ook een kleine tabelletje met daarin wat tekst meegekopieerd had, tabelcodes zal ik wel niet zomaar kwijtraken...met gewone tekst zou dat wel moeten lukken.
 
Dank voor de tip Senseo, marges aanpassen ga ik ook proberen. Alles bij elkaar zal het wel behoorlijk wat geëxperimenteer worden. Maar nu eerst de belastingen ;)
 
Nog 2 dingen dat je kan proberen.
in je odt druk op Ctrl + End (dan kom je in de blanco pagina veronderstel ik) en ga vandaar terug met je Back space toets.
of Ctrl + End en daar zet je de lettergrootte op 2.
 
Belastingen... Krijg je geld terug dan?
 
Haha, geld terug? Hopelijk wel een beetje ja.......Dank voor alle tips zover, ik ga er de komende dagen nog eens mee aan de slag! Wordt vervolgd. Al is het geen ramp, het probleem stoort me wel...
 
Pffffft, ik geloof dat ik het opgeef......alles geprobeerd incl. alle tips hierboven. Het gekke is dat het af en toe ineens wél goed gaat, maar ik heb werkelijk geen idee waardoor dat dan zou komen. .Odt of .doc maakt ook niks uit. Het heeft wel echt te maken met die kop- en voettekst/plaatjes, misschien verstoren ze de marge-codes ofzo. Met geheel blanco pagina's is er niets aan de hand. En het heeft ook niets te maken met het kopieëren/plakken van tekst of zelf een briefje tikken blijkt nu. Ik hoef maar 2 regeltjes in het tekstvak te tikken bovenaan de brief en hup, er verschijnt een tweede pagina.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan