USB PnP driver probleem - w/8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelha

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Berichten
44
Goedemiddag,

Onlangs heb ik een USB PnP link (the t.bone USB 1G) kabel aangeschaft voor gitaar naar PC om dmv deze kabel de gitaar aan te sluiten op o.a. Guitar Rig 5.

Echter word de link in windows 8.1 niet herkend. Ik heb ook al een handmatige installatie uitgevoerd, ook dit heeft niets opgeleverd. Het gekke is dat de kabel op mijn windows 10 laptop wel herkend wordt, beide systemen zijn 64bits. Hier onder even wat screenshots van beide pc's:

Windows 8.1:

Naamloos.png

usb pnp 2.jpg

Windows 10:

usb link win10.png

usb link win10 2.png

Ook heb ik zelf uitgebreid speurwerk gedaan, alleen heeft dit mij helaas niets opgeleverd. Is het eventueel mogelijk om de drivers van windows 10 over te zetten naar de win8?

Alvast dank,

Met vriendelijke groet,

Excelha
 
Laatst bewerkt:
Volgens je link werkt het kabel met windows 8 32bits. Ik kon er niets vinden over Windows 10. Heb je al eraan gedacht om een echte audio interface te kopen? Die zijn er vanaf EUR 100.-. Je kan ook eens de support van de winkel vragen, waar je het kabel hebt gekocht.
 
Hi Lutz,

Bedankt voor je reactie! Een audio interface gaat er zeker wel komen in de toekomst! Voor nu kan ik nog zonder :)

Inmiddels heb ik het probleem weer opgelost, gelukkig! Na heel wat uren speurwerk heb ik de juiste drivers gevonden. Het ging wederom om een foutief .inf bestand.

Mochten er in de toekomst ook mensen zijn met een PnP device waarvan er geen drivers automatisch gevonden kunnen worden, zul je ze dus handmatig moeten installeren. Heb je deze niet meegeleverd gekregen en kan je ze ook niet op de website van de fabrikant vinden, google dan heel goed op het VID en PID nummer (dit is het hardware id dat je te zien zult krijgen als je de eigenschappen van het apparaat bekijkt, bij apparaatbeheer, en dan niet vergeten om op hardware-id te zoeken bij het tabje ''details''). Is het een aftermarket device en heb je geen idee wie het apparaat ondersteunt, kan je gebruik maken van de tool usbview. Met deze tool kan je o.a. zien wat voor device je aangesloten hebt op de desbetreffende usb-poort, en ook van welke fabrikant deze is en zo kun je je drivers er weer voor vinden. Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan