Outlook en iPhone IMAP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenv87

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Berichten
72
Ik heb volgend probleem met mijn mails.
Mijn e-mails komen binnen via een IMAP-server op mijn vriendin haar iPhone en mijn Outlook.
Dit omdat er soms mails tussen zitten die mijn vriendin ook moet lezen.

Nu is het zo dat zij de mails graag wil opruimen om een lege mailbox te hebben op de iPhone, maar als ze dit doet dan zijn ze bij mij dus ook weg in Outlook.

Ik wil graag bekomen dat een mail aankomt op de iPhone en Outlook en dat deze afzonderlijk verwijderd kunnen worden. Moet ik dan overschakelen naar POP3?
Wanneer een bericht van via de iPhone wordt binnengehaald, zal ik dit dan ook nog kunnen binnen halen via Outlook?

Alvast bedankt
 
Volgens mij is het zo: bij IMAP staat alle mail op een server. Zodra je via computer A deze verwijderd, is ze ook voor computer B gewist. Met POP3 kunnen ook meedere computer de mail downloaden, maar je kan het ook zo instellen dat alleen computer A, of computer B, mail op de mailserver kan verwijderen.

Dus probeer eens het volgende: je stuurt handmatig alle emails door die je vriendin ook moet lezen.
Tweede optie (voor pop3 accounts): je laat de emails 90 dagen op de server laten staan, pas na die tijd worden de emails van de server gewist (dat kan je in in je mail client zo instellen). Je laat alle emails automatisch na je vriending doorsturen naar haar eigen email account. Dat kan helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan