• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

specifiek probleem met cellen horizontaal kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sailor67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2017
Berichten
4
Ik wil graag in een map cellen horizontaal kopieeren ik heb in een formule een verwijzing opgenomen waarbij de waarde uit cel A1 moet worden gehaald nu ga ik deze formule horizontaal kopieeren, als ik deze nu 1 plaats naar echt kopieer zal de cel A1 B1 worden door nu een $ teken voor de A te zetten zal nu bij kopieeren de cel A1; A1 worden. maar nu komt het, ik wil graag dat bij het kopieeren horizontaal naar rechts dat deze waarde A2 wordt.
oftewel de positie van de te kopieeren cel moet iets worden van A1 naar A2, A3 A4..............etc
 
Code:
=INDIRECT("A"&COLUMNS($B:B))
Probeer het eens met deze formule
 
=indirect("a"&columns($b:b))

ik snap niet goed ik deze formule moet toepassen,

ik heb in blad 2 een kolom onder B staan, nu wil ik de waarde uit deze kolom naar een horizontale rij kopieeren gebruiken:

de formule in een cel A1 zal nu in map1 zijn: =Blad2!B1 omdat het een repeterende formule is wil ik deze kopieeren naar blad 1 cel B1, C1, D1 etc in deze cellen moeten de waardes komen B2, B3, B4 etc ik snap nu niet goed hoe ik dit nu met de formule INDIRECT moet noteren
 
Als je even een klein excel bestandje plaats begrijp ik het ook wat beter
 
kolom blad 2.png

ik weet niet of dit goed gaat maar dit is een voorbeeld kolom gewerkte uren vanaf 1 januari tot 10 januari

nu heb ik een rij met weer deze gewerkte uren
rij blad1.png

in cel B3 heb ik nu de waarde uit Blad2!B3 gecopieerd echter ik wil nu dit eenvoudige kopieren in de cellen b4, b5 etc waarbij dan deze waarde veranderd in Blad2!B4, Blad2!B5, Blad2!B6 met normaal kopieren zal de letter veranderen en het cijfer gelijk blijven dus: Blad2!C3, Blad2!D3, Blad2!E3 door nu een $ teken voor de letter te zetten blijft deze letter op B staan echter ga ik het nu kopieren komt er overal Blad2!$B3 in de cellen te staan en dat wil ik dus niet.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk heb kunnen maken.

Het ziet er misschien stom uit, maar er wordt eerst handmatig een kolom aangemaakt, dit omdat dit eenvoudiger is maar om nu hier mee te gaan werken is het makkelijker om deze waardes in een rij te hebben
 
als er nu alleen een waarde in de cel staat zou het met transponeren kunnen echter er staat hoe eenvoudig ook een kleine formule in de om te zetten kolom
 
Mooi plaatje maar daar kan ik niets mee, ik vroeg om een excelbestandje.
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Map1plongske.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan