Transcend StoreJet overschreven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb in m'n enthousiasme mijn Transcend StoreJet USB 3, 1 TB versie overschreven, en nu wordt hij niet meer "herkend"

De Transcend StoreJet werd gebruikt als algehele Backup schijf , dus de data die er op stond ben ik ook kwijt.

Om de Transcend weer aan de gang te brengen is speciale software nodig, die er op stond.

Wie weet raad ? Of heeft die software, of weet waar ik die software kan krijgen ?

Met Vriendelijk Groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je dat overschrijven dan geactiveerd? Staat die schijf niet meer onder schijfbeheer? Software van de schijf kun je vaak vinden op de website van de fabrikant.

Hallo Senso,

Ik was bezig een USB-stick aan het klaarmaken voor Zelf-op-startende MulitBoot USB-stick.
En toen bleek (achteraf) dat mijn Transcend StoreJet schijf (ook een USB-schijf) als default stond !!!
Nogmaals ik heb dus een update van de site van Transcend StoreJet opgehaald, maar de schijf wordt momenteel niet gezien (dus herkend)

MVG
Dukkel
 
Om de Transcend weer aan de gang te brengen is speciale software nodig, die er op stond.
Dat is wel heel onwaarschijnlijk. Kijk eens onder schijfbeheer. Zoals je hebt aangegeven heb je een proces in gang gezet voor die StoreJet en vermoedelijk moet je deze opnieuw formatteren en een schijfletter toekennen. Alle gegevens ben je kwijt. Kijk even hier naar.
 
Dat is wel heel onwaarschijnlijk. Kijk eens onder schijfbeheer. Zoals je hebt aangegeven heb je een proces in gang gezet voor die StoreJet en vermoedelijk moet je deze opnieuw formatteren en een schijfletter toekennen. Alle gegevens ben je kwijt. Kijk even hier naar.

Hallo Senso

Is wordt nog vreemder. Toen ik die Transcend StoreJet aan een andere computer verbond, kon ik plotseling WEL op de schijf komen
Dus ook formatteren.

Maar bij het data er weer op zetten en daarna herstarten, kreeg ik wel een vreemde foutmelding.
Zou Low-Formatting van die USB-Transcend StoreJet daar verbetering in kunnen brengen ???
MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Wat was die foutmelding dan?
 
De schijf is zeer instabiel, als ik bestand van de schijf wil kopieren (naar een andere schijf) Is de Transcend schijf plotseling niet meer te zien in de Verkenner en ook lukt dan de kopieer actie niet.

Dus de UB schijf is momenteel niet betrouwbaar. Vandaar dat ik vraag: Zou ik die USB-schijf kunnen en mogen Low-Formatteren?

Ik vraag dit omdat een SSD-schijfje problemen zou geven.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Hier lees ik dat je dat niet moet doen. En hier dat het wel kan als er niets te redden is. Ik heb er zelf onvoldoende kennis van om daar een advies in te geven.
 
Hallo Senso,

Ik heb op die site de juiste Tool gevonden:

Transcend StoreJet Toolbox
Wat hij doet:
1) Scan Device
2) Low Level Format
3) StoreJet Format Tool

En ik moet ze alle drie in die volgorde uitvoeren

Ik ben nu aan het scannen

MVG
Dukkel
 
Hallo Senso

De Tool van Transcend StoreJet heeft z'n werk perfect gedaan.

De USB-schijf werkt weer als ooit.

Als voorbeeld: Voordat he Transcend behandeld was met die speciale tool, maakt ik een Backup van mijn C: schijf in ruim 1,5 uur.

Nu ook in slechts 7 minuten.

Nu wil ik ook mijn oude vaak gebruikte schijven behandelen met een HDD Low Level Format Tool (die van Transcend werkt niet op een normalen HDD)

Weet jij niet een goede HDD Low Level Format Tool

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan