Remote desktop access via mobiel internet provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

yelp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2017
Berichten
3
Ik wil graag een RDP verbinding maken met de microsoft remote desktop app voor android, maar dat lukt natuurlijk niet over poort 3389 met mobiel internet. Dus ik ben op zoek naar manieren om dat alsnog mogelijk te maken. Ik had al ergens gelezen dat je op een gateway server kan inloggen op 443 en als ik het goed begrijp kan dat op dezelfde server maar ik twijfel of dat de beste manier is en of dat uberhaupt gaat lukken.

Heeft iemand misschien suggesties?
 
Dit is allemaal 'onzin': Óf je regelt een gateway waar je (tenzij in DMZ opstelling, maar dan heb je al weer meerdere servers nodig) portforwarding voor nodig hebt óf je regelt portforwarding voor poort 3389 TCP verkeer rechtstreeks naar de RDP server. Welke provider je gebruikt maakt verder niet uit (mobiele Internet provider of 'vast internet'), want geen enkele provider die ik ken blokkeert poort 3389 TCP verkeer.

Beter dat je even duidelijker omschrijft wat voor verbinding er tussen Internet en je 'server' ligt (DMZ, firewall, NAT-router etc.) en welk besturingssysteem er draait op die 'server' en of je meerdere servers hebt in hetzelfde netwerk als de server die je via RDP wilt bereiken (die bijv. de rol van RDP Gateway op zich zouden kunnen nemen etc.) etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wat staat er vóór die server (firewall, NAT router, ...)? Bedenk hierbij overigens ook dat RDP standaard uit staat in servers en werkstations, dus dat je die eerst moet aanzetten in sysdm.cpl , tabblad Externe Verbindingen / Remote Access.

Een oplossing via een RDP gateway, daar vraag ik me ernstig bij af of dat werkt vanaf een mobiele telefoon, tenzij de RDP client die daarop staat ook RDP Gateways ondersteunt...

Tijs.
 
Gebruik van 'jouw' RDP client staat hier uitgelegd, in een magere NL vertaling hier , incl. gebruik bij RD Gateways.

Inrichting RD gateway: hier

Tijs.
 
Het is een vps van een hosting provider daar staat ook wel wat voor neem ik aan, maar dat is het probleem niet. De client maakt wel gewoon verbinding via wifi van mijn eigen router. Zou je dan aanraden om een gateway in te stellen?

Of zou het kunnen dat er geen Network level authentication mogelijk is met een mobiele provider?

Ok Tijs bedankt, probleem is opgelost het kan inderdaad gewoon. Ik moet dan alleen nog op de een of andere manier uitzoeken hoe dit via poort 443 kan zodat ik altijd overal kan inloggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan