Slechte verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justinkramer1994

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
20
Hallo allemaal,

De laaste tijd heb ik last van (nog) slechtere verbinding. Ik heb een xperiabox v9 en een thomson tg123g adapter. Er zit een vrij dikke muur tussen de router en mijn pc (en ps4).
M'n broer heeft sinds kort zo'n apparaatje met een stekker wat je wifi beter maakt?. Sindsdien is m'n verbinding nog slechter geworden. Valt vaak weg tijdens een spelletje met minimale verbinding en m'n ps4 download ongeveer 2-3 gig per uur (zuur als alle spellen 50 gig zijn). Iemand tips, mogelijke oplossingen of mogelijke oorzaken? Ik heb geen idee wat ik moet doen. Als er meer informatie nodig is, let me know!

Grt,

Justin
 
Het is makkelijk om te onderzoeken of het aan de Repeater ligt. Wat merkt u voor verschil wanneer u zelf de repeater gebruikt, al dan niet aan de andere kant van de muur maar muren zijn inderdaad al snel grote obstakels. Daarom kan je beter een Homeplug gebruiken, voor Internet via het elektriciteitsnet over de zelfde groep. Anders komt het misschien neer op een betere plaatsing van de router.

De thomson tg123g is ook een al verouderde adapter. Door foutcontrole kan er best veel bandbreedte nodig zijn en de huidige snelheidsnorm is "n" niet "g". Soms kan het helpen om niet het bijgeleverde stuurprogramma voor de USB adapter te gebruiken maar de juiste map (windows versie), die met de .inf bestanden van de CDRom af te halen en aan te wijzen wanneer Windows de hardware herkent. U haalt het stuurprogramma eerst weg en verwijderd de drivers bij Apparaatbeheer en Eigenschappen ervan. Kijk eerst of er wel drivers beschikbaar zijn voor uw Windows versie want de adapter komt uit 2010 (?) Zit het wel in een USB 2 poort?

Er zijn een 13 tal verschillende kanalen voor WiFi te selecteren in de instellingen van de Router en sommige zijn bijna gelijk aan Bluetooth signaal of beveiliging zenders of babyfoons. Ga daarom in de browser naar het adres van uw router, misschien staat het op de onderkant/achterkant van de router of anders in het boekje, zoiets als http://192.168.2.254 of waarschijnlijk ook deze. De gebruikersnaam is Admin en het wachtwoord moet de eerste keer ingevuld worden bij dit model. Ook Admin als wachtwoord is mogelijk. Naar Network > WLAN > basic en loop de instellingen bij na. De kanaalkeuze staat standaard op Automatisch maar dat hoeft niet ook voor een ver weg computer de beste keuze te zijn.
 
Laatst bewerkt:
M'n netwerk is stabieler geworden door de repeater. Toch ga ik morgen een nieuwe adapter bestellen. Is het handig om een repeater en een wifi adapter te hebben of is dit dubbel op?
 
Een repeater heeft ook signaal nodig en daarom: als die maar aan de andere kant van de muur zijn werk doet, dan zal dat zeker niet overbodig zijn. Straks zijn er van jou broer ook weer sterke signalen, als ik het goed begrijp dan stoort zijn netwerkverkeer temeer jou zwakke verbinding.

De stuurprogramma's van adapters zijn wel eens gebrekkig. Daarom wijs ik op de mogelijkheid om een adapter te laten herkennen door Windows en alleen de driverbestanden aan te wijzen. De Wireless service van Windows moet dan ingeschakeld staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan