HDD Low Level Format Tool gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik zoek een HDD Low Level format Tool.

Geschikt voor een Normale HDD met NTFS

Wie weet een geschikte, en waar? Liefst gratis

MVG
Dukkel
 
Hallo, De MBR herschrijven is niet helemaal zonder risico. De opdracht Fdisk /mbr ook niet, al zou dit de MBR evengoed kunnen fixen en veel gemakkelijker. Gegeven vanaf de commando prompt op de Windows installatie DVD.

Veiliger is het om eerst te zoeken op de site van de fabrikant naar hun aanwijzingen. Doe één van de twee mogelijkheden niet op een al warme schijf omdat die in de fabriek ook niet warm is geweest, de sporen zijn tegenwoordig erg smal en een foutje betekent verlies van de harde schijf. Als het goed is gegaan dan kan je die met de installatie DVD partitioneren.

Ook het eerst scannen naar een Boot Sector Virus is belangrijk. Niet alle scanners doen dat helaas. Je zou ze met Google misschien kunnen vinden maar gebruik geen on-line scanners of de eerste de beste aanbieding. Beter iets wat bewezen is en goede reputatie heeft. Zou je het dan daarmee op kunnen lossen dan is het 1 : 0 voor jou.
 
Hallo

Hedendaagse harddisken kun je niet meer low level formateren ...

"In de tijd dat de dieren nog konden praten" , moest dit gebeuren , dit waren m.f.m. en r.l.l. drives.

Er bestaat software (wipedisk , etc ...) die overal een 0 schrijft , maar dit is zeker geen low level format.

Met dergelijke prg's moet je opletten , want in extreme gevallen kun je hiermee zelfs de drive om zeep helpen.

Een i.d.e. drive heeft zijn specs in de hardware vast liggen.

Van een s.a.t.a. drive staat deze op de platters zelf (software) ... als je deze data overschrijft , of korrupt maakt , is het exit drive.

Op www is er veel meer duidelijke / eenduidige info hierover te vinden .

Moest ik van u zijn , zou ik eerst eens de nodige lektuur hierover naslaan.

Nuttig prg om te kijken in welke staat h.d.d. is --> "crystaldiskinfo"

Nuttig prg om doorvoersnelheid te controleren --> "h2testw" (duitstalig , maar kan in engels gezet worden) : (bedoelt voor s.d. kaarten , maar werkt ook met h.d.d.)

Peter
 
Vraag mij af waarom dat zou moeten gebeuren en idd, al die progs zijn alleen 0'en schrijvers.

Een low-level format wordt 1x in de fabriek gedaan daarna is het niet meer mogelijk, gelukkig, hij zou niet meer benaderbaar zijn.

Als het over een schijf gaat die verkocht gaat worden, wat ik niet vermoed maar toch, gebruik Dban.
https://dban.org/
 
@Lange Pier
Vermoedelijk was je er niet, want je reageerde niet op deze topic die hier betrekking op heeft. Ik heb in post 10 wel 'gewaarschuwd' en gezegd dat ik die kennis niet had. Dukkel heeft dat gelezen. Ook op internet is voldoende informatie te vinden over dit proces.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan