• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal dagen berekenen dat nodig is om een eindbedrag te halen bij een gegeven %

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stiebioni

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2017
Berichten
2
Ik zoek naar een formule waarmee ik het aantal dagen kan berekenen dat nodig is om een gegeven eindbedrag te halen bij een gegeven percentage.
Bijv. Ik heb vandaag 100,-. Ik weet dat ik deze 100,- kan vermeerderen met 3% per dag. Hoeveel dagen heb ik nodig om tot een bedrag van 10.000,- te komen?
Stapsgewijs kan ik het wel berekenen, maar ik zou het graag in 1 formule gevat willen hebben. Wie heeft er een oplossing? Bvd
 
Volgens mij is dit de formule die je zoekt:
Code:
=LN(10000/100)/LN(103%)

Met deze formule kom ik op 155,8 dagen. Je kunt nog een afronding doen om op een geheel aantal dagen te komen.

Waar haal ik een rendement van 3% per dag? Ik heb wel interesse ... Beter dan die 0,3% in een jaar ...
 
Peter, helemaal geweldig! Precies wat ik zoek. Hartelijk dank.
Tja, wat die 3% rendement per dag betreft, moet je denken aan beleggen in vreemde valuta. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan