E-mails worden niet overgezet naar nieuwe Iphone 7 plus

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Heb reservekopie in ITunes gemaakt van een IPhone 5. Gegevens overgezet naar IPhone 7 plus. De e-mails bleken te ontbreken. Dat is nogal wat! Nu las ik dat de mail niet wordt gekopieerd en dus ook niet wordt overgezet omdat ze toch al op de server van de provider staan. Helaas wordt er niet bij verteld welke stappen je moet ondernemen om je e-mail terug op je nieuwe IPhone te krijgen. Is iemand bekend met dit probleem? Dus hoe krijg ik mijn e-mails terug? Als blijkt dat ze niet op de server ( toch niet onbeperkt in tijdsduur ??) van de provider (Ziggo) staan is er dan toch een mogelijkheid om de mails over te zetten? Ik ga ook nog ff googlen.
 
POP3 kan ik dit veranderen in imap zonder ongelukken ??
 
wat moet je bij Imap bij ingaan en uitgaand invullen ?
 
Een van de kenmerken van POP3 is dat (standaard) na downloaden van de berichten ze worden verwijderd van de server (tenzij is aangezet dat de berichten op de server moeten blijven staan, wat niet de standaard instelling is).

Wat je kunt proberen is beginnen met het opnieuw aanzetten van de iPhone 5 en die meteen in vliegtuigmodus zetten. Daarna de instellingen van het ophalen van de mail zodanig vernaggelen (dus de POP3 instelling) dat het niet meer lukt om mail op te halen (bijv. expres een niet-bestaande server aangeven).
Daarna de mailtjes in Postvak IN (en evt. in andere mappen) doorsturen naar jezelf, nadat je de iPhone weer van vliegtuigstand hebt afgehaald ze laten versturen/synchroniseren en ze daarna ophalen in de andere iPhone (met de IMAP mailinstelling).

Andere mogelijkheid zou zijn om de POP3 instellingen te vernaggelen zoals hier boven aangegeven en ook een IMAP account aan te maken op de iPhone 5 en dan mails vanaf het POP3 account verplaatsen (liever nog: kopiëren) naar Postvak IN van het IMAP account en het IMAP account dan synchroniseren, maar ik betwijfel of dit technisch wel kan op een iPhone (op een pc geloof ik wel dat het kan, maar op een mobiele telefoon/iPhone heb ik er een hard hoofd in).

Bekijk of bovenstaande mogelijkheden technisch uitvoerbaar zijn, want ik heb zelf geen iPhone(s) (meer) om ze zelf te bekijken/testen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ben je met mijn instructie gevaren?

Tijs.
 
imap lukte niet, is tel van een ander. ga het tzt nogmaals proberen. Op de tel is de e-mail niet van belang, alleen de nieuwe natuurlijk weer wel,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan