Probleem met verspringen pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CagivaFrans

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
22
Hallo,

Elke keer als ik opstart , windows 10, verspringen mijn pictogrammen op het scherm. Heb ik ze goed staan , na het weer opstarten staan ze weer door elkaar. Begin het erg vervelend te vinden. Wat kan ik hier aan doen? Trouwens als ik de computer opstart piept hij twee of drie keer, vind ik ook vreemd.

Hoor graag ideeën.

Groejtes

Frans
 
Mogelijk nu "Automatisch schikken" aan staan? Dat moet dan uitgezet worden. Wat is het kenmerk van het verspringen? Alle pictogrammen/snelkoppelingen achter elkaar aan de linkerkant van het scherm? Gegroepeerd op (bijv.) bestandssoort (mappen eerst, dan bestanden etc.)? Allemaal mogelijkheden die "Automatisch schikken" voor je kan doen (als je het aan hebt staan, wat jij blijkbaar niet wilt).
Zie deze link, paragraaf "Bureaubladpictogrammen ordenen"

Dan is mogelijk nog aangevinkt dat het gebruikt (bureaublad-)thema de pictogrammen mag wijzigen en het thema zich bemoeit met de ordening van de pictogrammen/snelkoppelingen.
Type in het zoekvak: thema

Vervolgens Thema's en verwante instellingen. Ga nu eerst naar Instellingen voor bureaubladpictogrammen en haal het vinkje weg bij Thema's mogen mijn bureaubladpictogrammen wijzigen. Daarna Thema-instellingen. Is het huidige thema niet opgeslagen, doe dit alsnog.

Arrangeer de pictogrammen opnieuw, met het vinkje voor Pictogrammen uitlijnen op raster.

Mocht je de instellingen goed hebben gezet, maar de volgende keer zijn ze weer teruggezet naar wat je niet had willen hebben, kijk dan of OneDrive synchronisatie aanstaat, en zet dat uit.
Zo ja, ga dan naar de instellingen app en schakel in de categorie OneDrive het synchroniseren van instellingen uit. Controleer hierna of de instelling goed blijft.

Verder is mogelijk relevant of je ook een tweede scherm gebruikt, of dat tweede scherm wel dezelfde resolutie heeft als het hoofdscherm en of je voor dat tweede scherm "Dupliceren" of "Uitbreiden" hebt aangegeven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Heb wat veranderd met One Drive en so far so good. Hou het even in de gaten. Alvast bedankt.
Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat de computer steeds bij het opstarten drie keer een piep geeft. normaal is dit toch maar één keer? Net of er iets in de BIOS niet klopt?!

Groetjes
Frans
 
Tot je dienst. Fijn dat (op dit moment dan toch) je hoofdprobleem lijkt opgelost te zijn.

Wat die piepjes betekenen is afhankelijk van het merk+type moederbord, dus daar zul je eerst wat over moeten zeggen. Mogelijk staat in de handleiding wat dat moet beduiden.

Heb je geen idee welk moederbord je hebt, dan kun je Speccy daarvoor gebruiken: http://www.piriform.com/speccy

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo , daar ben ik weer.

Had het even druk met andere zaken. Nou ik ben dus weer bij het beging. Na een aantal keren opgestart bleven er in het begin enkele staan en op het laatst maar die (picotgrammen). Schiet dus niet op.

Heb Speccy geïnstalleerd en zie het volgende :
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
AMD FX-8120 38 °C
Zambezi 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 664MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Acer Predator G3120 (CPU 1) 47 °C
Graphics
W2253 (1920x1080@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 6800 Series (Sapphire/PCPartner) 46 °C
Storage
931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 (SATA) 36 °C
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB (SSD) 35 °C
1397GB Western Digital WD My Passport 0820 USB Device (USB)
14GB USB DISK 2.0 USB Device (USB)
Optical Drives
ATAPI DVD A DH16ABSH
Audio
Realtek High Definition Audio

Nog tips?
 
Hallo Tijs,

Dit stond er overigens bij de moederbord:

Motherboard
Manufacturer Acer
Model Predator G3120 (CPU 1)
Version To be filled by O.E.M.
Chipset Vendor AMD
Chipset Model 880G
Chipset Revision 00
Southbridge Vendor AMD
Southbridge Model SB850
Southbridge Revision 40
System Temperature 46 °C
BIOS
Brand AMI
Version P01-A3
Date 1-11-2011
Voltage
+3.3V 3.312 V
CPU CORE 0.960 V
VIN2 2.400 V
VIN3 1.799 V
+5V 7.526 V
+12V 16.896 V
VIN6 3.104 V
VSB3V 3.312 V
CMOS BATTERY 3.296 V
PCI Data
Slot PCI-E x16
Slot Type PCI-E x16
Slot Usage In Use
Data lanes x16
Slot Designation PCIE16X
Characteristics 3.3V, Shared, PME
Slot Number 0
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage Available
Data lanes x1
Slot Designation PCIE1X-1
Characteristics 3.3V, Shared, PME
Slot Number 1
Slot PCI-E
Slot Type PCI-E
Slot Usage Available
Data lanes x1
Slot Designation PCIE1X-2
Characteristics 3.3V, Shared, PME
Slot Number 2
Slot PCI
Slot Type PCI
Slot Usage Available
Bus Width 32 bit
Slot Designation PCI
Characteristics 3.3V, Shared, PME
Slot Number 3
 
De beep codes van een AMI bios staan hier, oftewel: Het lijkt erop dat het interne geheugen mogelijk niet goed (meer) is.
Doe een test (laat de hele nacht lopen) met Memtest86p en kijk of er delen van het geheugen in rood worden weergegeven.
hier is een opstartbare CD/DVD mee te maken, met het .ISO bestand dat er in zit. De .ISO branden naar CD/DVD met de ingebouwde Windows 10 tool (of evt. met ImgBurn of dergelijke).

M.b.t. de pictogrammen heb ik geen echte verdere tips meer dan wat ik al had aangedragen, maar ik vond nog het volgende:
a. Er schijnt een of ander programma te zijn dat "Fences" heet. Ik neem aan dat je niet dergelijke software hebt geïnstalleerd, hè?
b.
Windows-toets+X toetscombinatie -> Start Configuratiescherm.
Zoek daar naar Folder opties
Geef aan dat je verborgen bestanden en folders wilt zien
Open Verkenner en ga naar: C:\Users\<je gebruikersnaam>\AppData\Local
[Kun je ook evt. intypen in Windows-toets+R (het Uitvoeren vakje dus) en op OK klikken]
Verwijder IconCache.db via erop klikken en Shift-Del toetscombinatie.
Zelfde resultaat, met plaatjes, hier uitgelegd (in het Engels, natuurlijk).
Overigens doet het tijdelijk vergroten van de pictogrammen en dan weer terug naar de originele grootte hetzelfde.
c. Ingrepen in de registry, zoals hier uitgelegd (stappen 1. t/m 5.)
d. Een hulpprogramma gebruiken, zoals DeskLock die je eerst tijdelijk uitzet via rechtsklikken op het icoontje ervan in het systeemvak, de icoontjes inricht zoals je wilt en het dan aanzet zodat ze gehandhaafd blijven/'gelocked' op hun positie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan