Messenger: geen videoberichten meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pagigoli

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Berichten
32
Sinds een paar dagen slaag ik er niet meer in via een videobericht contact te krijgen met mijn vrienden. Vorige week ging dat nog wel. Ik heb op deze pc windows 10, en Firefox. Als ik probeer een video gesprek aan te gaan met iemand, krijg ik volgende boodschap " kan niet telefoneren. Sluit camera en microfoon aan om een oproep te starten. Als deze al zijn aangesloten start dan je browser opnieuw en sluit enige andere apps die een camera of microfoon gebruiken "
Ook wie mij wil bereiken via een Messenger video- of telefoonoproep slaagt er niet in. Wat is hier aan de hand. Vorige week ging dat nog prima. Mijn camera en micro zijn aangesloten ( en op " apparaten" zeggen ze dat alles goed werkt), en ze zijn niet aangesloten op een andere app.

Wat gaat er mis ?
 
Ik gebruikt Messenger via mijn Facebook. Nu merk ik ook dat Skype ook aangeeft dat er een andere apps mijn webcam gebruikt. Nochtans is er geen enkel toepassing open op mijn pc die een webcam gebruikt (of een microfoon). " Sluit enige andere app die camera of microfoon gebruiken" Maar die is er niet. Wat raar...Is sinds vorige week.. Ik weet er niks meer van. Ik versta het niet...ik zoek verder en als er mensen zijn die iets gelijkaardig hebben meegemaakt, graag wat advies en hulp
 
Ik heb een pc, geen smartphone. Ik gebruik dus Facebook en Messenger op een pc. Ik heb even de oude Skype gebruikt, en ook daar komt een bericht dat mijn webcam moet gesloten worden op een ander programma...Maar er is geen ander program open !...Ik heb toch geen twee keer die programma's (messenger en Skype open ?) . Ik ga eens proberen langs Edge .
 
Ja probeer inderdaad eens een andere browser. En die webcam is die aangesloten met een USB. Kijk even bij apparaatbeheer. Hoe staat het daar op.
 
Hetzelfde met Edge. Ik denk dat er iets is met mijn webcam. Al de rest werkt zoals het moet. Ik zoek verder
 
Op apparaatbeheer krijg ik dat alle appareten ok zijn, correct werken....
 
Probeer de webcam bij een vriend of een andere computer. Zijn alle updates binnen. Merk van de webcam? Kijk eens bij de uitgever daarvan.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het ook niet meer allemaal. Gisteren heb ik een paar uren wat zitten prutsen, op zoek naar wat er scheelde. En deze morgen probeerde ik nog eens, via messenger een videobericht met twee mensen, en ja hoor, alles werkte perfect. Het beeld, de klank...we zagen mekaar, hoorden mekaar...zoals vroeger. Nu efkens afwachten! zien dat het vanavond nog zo is. Alvast bedankt aan wie reageerde !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan