• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal dagen tussen data in termijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

barthalters

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2013
Berichten
6
Hallo,
Ik wil graag het aantal dagen berekenen tussen 2 datums. Echter het aantal dagen is afhankelijk van 2 andere datums. Ik heb een werk van bijvoorbeeld 100 dagen. Een begin en een eind datum. Een termijn duurt 28 dagen.
Als het werk begint in een bepaalde termijn wil ik het aantal dagen berekenen dat dit werk in de termijn bezig is. Bijv een werk loopt van 1-4-2017 t/m 25-9-2017. Een termijn is van 27-3-2017 t/m 23-4-2017. Dan wil ik als resultaat 23 dagen.
De volgende termijn loopt van 24-4-2017 t/m 21-5-2017. Dan wil ik als resultaat 28 dagen.

Ik heb een voorbeeld begevoegd waar ik in de gele cellen dit aantal wil berekenen. In de kolom naast de gele cellen heb ik de gewenste uitkomst neer gezet.

Alvast bedankt voor jullie rweacties.

Gr Bart
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tussen data.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 28
Probeer deze eens:
Code:
E4: =ALS(EN(C4>=$B$2;C4<=$C$2);C4;ALS(B4>$C$2;0;$C$2))-ALS(EN(B4>=$B$2;B4<=$C$2);B4;ALS(B4>$C$2;0;$B$2))
Rest moet je zelf even aanpassen...
 
Beste AlexCEL

Ik heb te vroeg gejuigd. Als de einddatum van het werk vroeger is als de begin datum van de termijn moet er 0 staan. De data vallen dan niet in de termijn. Dit heb ik aangegeven in termijn 4 van het voorbeeld.
Gr Bart
 
Deze dan?
Code:
=ALS(OF(C4<$B$2;B4>$C$2);0;ALS(EN(C4>=$B$2;C4<=$C$2);C4;ALS(B4>$C$2;0;$C$2))-ALS(EN(B4>=$B$2;B4<=$C$2);B4;ALS(B4>$C$2;0;$B$2)))
PS ik zie geen termijn 4 in het voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Termijn 4

Beste AlexCEL,

Je hebt gelijk. Ik heb een nieuw voorbeeld bestand bijgevoegd.

Gr Bart
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tussen data.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 23
  • Voorbeeld tussen data.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 21
Zie ook post #4.

Je realiseert je wel dat je je tabellen en lang ingewikkeld hebt opgezet, met veel herhaling van data? En doortrekken van formules is niet mogelijk.
In bijlage een optie om het e.e.a. wat korter en bondiger te presenteren.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tussen data (AC).xlsx
    16,1 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Beste AlexCEl,

Dit werkt prima. Ik ben me er van bewust dat de opzet van het voorbeeld niet de makkelijkste opmaak is maar dit is zo gedaan omdat elke termijn een apart tabblad krijgt. Het kopieren van formules etc is inderdaad niet eenvoudig maar dat is mijn problem.
Hartelijk bedankt voor de oplossing.
 
Was maar een suggestie, kun je mee doen wat je wilt :)

Succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan