• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

directory zelf herkennen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0219

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2017
Berichten
107
Beste helpers van het forum,

Ik heb een vraag om voor mezelf de werkzaamheden wat minder irritant te maken.

Ik ben bezig met een excel bestand te creëren, in enkele scripts geef ik aan dat excel b.v. de directory F:\Test\ ( en dan het bestandsnaam ) moet openen. Nu staat dit bestand nog op een USB-stick omdat dit nog druk in ontwikkeling is. Deze neem ik mee naar huis of werk. Het irritante aan alles is dat elke pc een eigen directory aangeeft ( ene pc is het F:\ de andere weer G:\ enz. ) aan de USB-stick waardoor ik elke keer steeds in me script de directory moet veranderen met testen. Is het mogelijk dat excel met openen van het bestand of iets, de directory zelf herkent d.m.v. een script of is er hierin iets mogelijk om dit te voorkomen?

Alvast bedankt voor alle reacties,

mvg,

gast0219
 
Kijk eens in de filescriptingobject bibliotheek bij drives.
Daarmee vind ik gemakkelijk de bestandsnaam met mijn script.
 
Laatst bewerkt:
Als dat document op diezelfde USB stick staat hoef je geen schijfaanduiding te gebruiken maar bijvoorbeeld dit:
Thisworkbook.Path & "\Test\" en dan de bestandsnaam.

Of voor de schijfaanduiding dan:
Split(Thisworkbook.Path, ":")(0) & ":\"
 
Laatst bewerkt:
Beste snb en edmoor,

Hartelijk dank voor de reacties, hier kan ik weer even mee stoeien.

Mvg,

gast0219
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan