• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal uren tussen twee tijden na een bepaalde tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHook

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Berichten
354
Hallo,

In excel wil ik een overzicht maken met daarin mijn gewerkte uren. Dit heeft niet als doel te fungeren als factuur, maar puur ter controle welke uren ik heb gemaakt. De indeling zoals ik nu heb is als volgt:

Weeknummer - nvt
Datum - nvt
Weekdag - nvt
Tijd start - 10:00
Tijd einde - 17:00
Aantal pauze - 01:00
Gewerkte uren - "=som((tijdeinde-tijdstart)-pauze)" = 06:00 uur

Wanneer er gewerkt wordt op zondagen, feestdagen er bepaalde extra percentages worden berekend, in dit geval 150%. Ook zijn er speciale tijden van toepassing. Op werkdagen na 21.00 uur of op zaterdag na 18 uur geldt er ook 150%. Later dan 22.00 uur kan er niet gewerkt worden.

Ik loop vast bij het berekenen van het het aantal uren na een bepaalde tijd. Het liefste los ik het zo op, zonder datum de compensatie uren los hoe in te vullen. Enkel start tijd en eind tijd.

Ik ben benieuwd welke oplossingen er mogelijk zijn.

Bedankt.
 
Hallo Mr Hook,

je vraag is niet moeilijk te verstaan, maar je maakt een oplossing onmiddellijk bijzonder moeilijk (of onmogelijk?) daar het te willen oplossen zonder datums te gebruiken.

Als je geen datum ingeeft, dan kan eventuele code toch niet weten dat de betreffende uren gepresteerd worden in een gewone dag, een feestdag of weekend, die dagen waar de uren aan 150% moeten worden berekend.

Voor de duidelijkheid hang je ook best een voorbeeldbestandje aan, waarin je de gewenste resultaten in een ander kleurtje invult.

We helpen je graag verder.

Groeten,

Rikja
 
Als Senior member moet je toch al door hebben dat we graag een excel voorbeeld hebben van de opzet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan