Nieuwe router aangesloten op Ziggo Modem werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmedh

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2012
Berichten
13
Hallo allemaal,

Ik heb vrijdagmiddag een nieuwe router gehaald, de TP link Archer 3200. Nu heb ik bij ziggo ook gelijk een nieuwe modem besteld ( witte), omdat ik deze er gratis bij kreeg en de cisco ook redelijk oud is.

Ik heb voordat ik de nieuwe modem kreeg, nog internetverbinding gehad via de router zowel bedraad als draadloos.

Nu heb ik zaterdag dus de nieuwe modem gekregen en had ik geen internetverbinding meer via de router. Draadloos vanaf de modem van Ziggo deed het wel gewoon.

Vervolgens heb ik afgewacht, omdat de monteur van Ziggo een en ander moet vervangen, coax kabels etc.

Ik heb daarna weer gekeken of ik verbinding had met de router, echter dit had ik niet meer. De verbinding via de modem (draadloos) deed het wel gewoon goed.

Kan iemand mij uit dit dilemm halen?
 
heeft het witte modem van ziggo ook aansluitpunten voor kabels?
 
jazeker, een kabel loopt vanuit hier rechtstreeks naar de TP link router toe.
 
zit er 1 poortje op of meerdere.
als het meerdere zijn dan zet je een router achter een router.
heb je dan de router van ziggo in bridge laten zetten?
 
er zitten meerdere poortjes. Er gaat een kabel van de modem rechtstreeks naar de router. Daarnaast zijn er nog 2 kabels die rechtstreeks een pc in gaan ( komen ook uit de modem).

Ik heb voor een router gekozen, omdat deze een veel sterkeren bereik heeft vergeleken met de modem van ziggo. Daarnaast heb ik ook de mogelijkheid, om meerdere poorten gebruiken als ik dit eventueel nodig heb.

wat is in bridge zetten?
 
Het probleem is dat ik zowel de ziggo wil gebruiken als de tp link archer, want ik had dit voorheen ook en dat werkte prima naast elkaar
 
Waarom wil je dat?

Van één van de apparaten dient de dhcp server uitgezet te worden anders kan het nooit werken en wat er voor die tijd werkte zou alleen de wifi kunnen zijn geweest.

Welk type en merk is die modem router van Ziggo?
 
Dat klopt ik heb ook alleen de wifi nodig. van de router aangezien deze sterker is.

inmiddels heb ik dus de router aan de praat gekregen, zowel draadloos als bedraad.

Het probleem is nu alleen ik heb 4 verdiepingen, en op verdieping 1 en 2 heb ik verbinding

verdieping 3 en 4 lukt dit nog helaas niet, ik heb een powerline extender van TP link, als ik het apparaat probeer te pairen, maakt die wel verbinding, maar heb ik geen internet.

Mijn modem is van ziggo: Ziggo Connect Box
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan