PHP omzetten naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickD93

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2017
Berichten
7
Beste leden,

Momenteel ben ik bezig met de analyse van genetische variaties met behulp van een webtool, genaamd HaploReg (http://archive.broadinstitute.org/mammals/haploreg/haploreg.php). Met deze tool heb ik de mogelijkheid om de output/resultaten weer te geven als text, zoals weergegeven in de afbeelding hieronder; (de afbeelding geeft slechts een klein deel van het totale bestand weer). Het bestand kan vervolgens (via opslaan als) worden opgeslagen als een php-bestand.

15zo1o5.png


Het probleem;
Het php bestand dient echter te worden omgezet in een excel-bestand. Ik heb het php-bestand via 'GiftHub' proberen om te zetten naar een excel file, maar dit is helaas verre van gelukt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit php-bestand kan omzetten in een excel-bestand?

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Als ik op de pagina kijk heb je op de 2de tab (set options) de optie: HTML/Text. Als je deze op tekst zet heb je dan een makkelijkere output?

Overigens zou je geen PHP file moeten krijgen bij het ophalen van de informatie. welke browser gebruik je?

Als laatste als je er hiermee nog niet uitkomt, kun je een voorbeeldquery plaatsen waar we naar kunnen kijken? Anders is het voor ons als leken niet te doen om een voorbeeldoutput te krijgen.
 
Als ik op de pagina kijk heb je op de 2de tab (set options) de optie: HTML/Text. Als je deze op tekst zet heb je dan een makkelijkere output?

Overigens zou je geen PHP file moeten krijgen bij het ophalen van de informatie. welke browser gebruik je?

Als laatste als je er hiermee nog niet uitkomt, kun je een voorbeeldquery plaatsen waar we naar kunnen kijken? Anders is het voor ons als leken niet te doen om een voorbeeldoutput te krijgen.

Als ik bij 'opties' de output mode verander naar HTML, dan verschijnt er een lijst met tabellen (zie afbeelding), maar deze tabellen kunnen echter niet worden gedownload, waardoor ik dus geen gebruik kan maken van de informatie.

mbloqt.png


Voor het ophalen van de informatie, maak ik gebruik van de webbrowser; Google Chrome

Voorbeeld query;
Hierbij de link naar een voorbeeld query (representatief deel):
https://ufile.io/rerkc

Aan de hand van dit excel-file, kan met behulp van de rsID (kolom B) de tool worden gebruikt (via een text file of via een lijst van rsIDs)
 
Beste Rick,
Ik heb geen enkele kennis over "analyse van genetische variaties" maar uw vbtje (text) via uw linkje overzetten naar excel koste mij 2 seconden.
In bijlage, is dit de bedoeling? Waar haal je de PHP vraag vandaan?
 

Bijlagen

  • rerkc-snp_a_textfile_10000-10280 als excel.xlsb
    12,2 KB · Weergaven: 43
Beste Rick,
Ik heb geen enkele kennis over "analyse van genetische variaties" maar uw vbtje (text) via uw linkje overzetten naar excel koste mij 2 seconden.
In bijlage, is dit de bedoeling? Waar haal je de PHP vraag vandaan?

Oh sorry, ik heb de verkeerde file toegevoegd, want als je de snp_a_textfile_10000-10280.txt file toevoert aan de webtool krijg je namelijk een php-file; deze php file moet worden omgezet in een excel file.

Het php-bestand;Bekijk bijlage haploreg.php.txt
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er toch een instelling ergens fout gaat. Je download namelijk de source niet de data. Wat je kan doen:

open de pagina, gebruik ctrl-a om alles te selecteren en plak de tekst in een leeg bestand. vervolgens kun je dit gewoon inlezen in excel.

Als het niet meteen wordt opgepakt: gebruik de text-to-columns functie in excel en selecteer "TAB" als separator. Vervolgens gaat de data netjes in excel.
 
gelieve een sample code zonder google analitics in te plaatsen .
Ik zie geen php in het sample enkel html ik bekijk haploreg.php.txt

Mij persoonlijk lijkt het spam van 12 in een ... geef mij een verklaring waarom ik het niet als ---spam--- kan zien
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan