Dit device kan nog sneller werken... error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb allemaal externe HDD en USB-sticks alles USB 3.0 en een groot aantal USB 3.0 poorten. Regelmatig krijg ik de melding: Dit device kan nog sneller werken... Bedoeling is dan aansluiten op USB 3.0 wat natuurlijk al het geval is. Wat zijn de oorzaken?
 
Ik ga er natuurlijk van uit dat je het juiste kabeltje hebt gebruikt: voor USB 3.0 dus (en niet voor USB 2.0), want dat zou alvast een verklaring kunnen zijn. Controleer voor alle zekerheid ook of de schijf wel degelijk met een USB 3.0-poortje is verbonden (blauwgekleurd) en of je wel de recentste drivers gebruikt. Verder raad ik je aan eventuele andere (USB 2.0) apparaten even los te koppelen van je pc. Het zou namelijk kunnen dat je USB-controller in de war geraakt wanneer je op een andere USB 3.0-connector een USB 2.0-apparaat hebt aangesloten. En ten slotte kan je het altijd nog proberen door de USB (3.0)-controllers uit je Apparaatbeheer te verwijderen en die na een herstart opnieuw te (laten) installeren. Hopelijk lost dat je problemen op.
 
Oké, ik zal beter opletten. Kabels zijn origineel en nieuw. Altijd blauw. Ik heb meer de indruk dat die kant van de micro-aansluiting de problemen veroorzaakt. Jouw uitleg staat genoteerd. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan