Acer x3200 behuizing waar nieuwe videokaart in past.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
869
Hallo,

Mijn vriendin heeft een oud beestje (acer x3200) in gebruik en ik heb voor mijn zelfbouwpc net een nieuwe videokaart gekocht.
Mijn oude videokaart MSI 750ti twin frozr wil ik graag in de x3200 zetten. De twin frozr is nogal een beetje aan de grote kant en past niet in de huidige behuizing.
Ik heb op het forum gezocht naar mensen die een videokaart zoeken die past, maar nergens gevonden wat voor behuizing ze hebben gekocht.
Ik lees op het internet iets over itx, mini itx of atx en ik weet niet wat voor formaat mobo de 3200 heeft. Dit staat ook nergens beschreven.
Graag zie ik suggesties voor goedkope cases en of dit wel werkt met de huidige voeding (dus ook wat voor voeding ik ervoor in de plaats moet nemen :))

Bij voorbaat dank!

https://tweakers.net/pricewatch/218742/acer-aspire-x3200-(983de7z-punt-t7p)/specificaties/

acer-aspire-x3200.jpg
 
Volgens deze pagina zou het gaan om een volwaardig ATX moederbord.
Op het bord bevindt zich een enkel PCI-e slot dus een "normale" videokaat zou er in moeten kunnen werken.

Het kan echter zijn dat je i.v.m. de smalle behuizing, op zoek moet naar een zgn. "Low Profile" videokaart ( zoals in werkstations ) of je zou het spul moeten overbouwen in een wat ruimere ATX-behuizing.
De voeding is een 2e punt, die zal in die Acer niet veel meer dan een max. van zo'n 300 Watt leveren verwacht ik...
Als je ook die nog zou moeten vervangen zit je totaal al op een kostenplaatje van zo'n € 100 voor behuizing en voeding.
Dan rijst de vraag of je die kosten nog moet maken voor zo'n antiek systeem....:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord!
Ik ga inderdaad kijken naar een ruimere behuizing. (videokaart ligt hier al klaar).
Als de voeding het niet trekt ga ik waarschijnlijk investeren in een lowbudget mobo, voeding, cpu en ramgeheugen en heel misschien zelfs een ssd voor Windows. Bedankt! Ik het topic op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
 
Als je een andere voeding nodig mocht hebben, kies dan voor een A-merk, en niet 1 of ander Chinees OEM prul-ding ( 750 Watt voor € 38 o.i.d. ) want de ervaring leert dat je daar onherroepelijk spijt van krijgt.
Deze dingen zijn veelal onstabiel wat de spanning betreft en kunnen in veel gevallen nog geen 65 - 70% van het opgegeven vermogen leveren...
Wat je dus niet moet kopen is een model uit dit overzicht.
Over het algemeen worden deze merken wel als A-merk bestempeld.
 
Hallo ben ik weer!
Ik heb mezelf verwend met een nieuwe pc case (met lampjes in de fans en een kijkglaasje) en heb mijn oude CM 310 elite geschonken aan de acer (vriendin vond dat geen probleem geloof ik :d).
Mobo past , voeding is te klein (smal) voor de schroefgaten dus heb ik met een tie wrap aan de behuizing vastgemaakt en de voeding heeft erg korte kabels..
Maar nu komen we op het krachtwerk:

Voeding kan het aan! inclusief videokaart, zelfs met de OC software op 10%! CPU krijgt het zwaar, kwestie van koelpasta en op lange termijn upgraden.
Benchmark uitgevoerd, zie screenshot. Niet slecht als je het mij vraagt.
Enige is nog dat de kast 2 fans heeft en de voeding er geen aansluitingen voor heeft, komt dus zeker een nieuwe voeding in. Effe sparen!
Bedankt voor je antwoorden, meisje blij, en ik ook met m'n nieuwe kast :d
xWWRv80.png
 
Wat die fans betreft: je kunt overwegen om splitters te gebruiken op 1 of 2 molex-aansluitingen van de voeding en de fans daarop aan te sluiten.
Iets als dit bijv. , zoals je ziet zijn die in verschillende uitvoeringen beschikbaar.
Nadeel is dat de fans dan altijd op volle snelheid draaien tenzij je er een controller tussen hangt.
In elk geval proficiat met de vooruitgang :thumb:
 
Bedankt! Ik ga kijken!
Volgens mij heeft haar huidige voeding niet eens een molexaansluiting :confused:
Komt goed! Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan