Schijfletters wijzigen iedere keer wanneer ik de PC aanzet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

covaag

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2015
Berichten
17
Hallo

Iedere morgen zijn weer de schijfletters gewijzigd en iedere morgen moet ik ze weer terugzetten.
Ik heb een externe HD en een USB stick en een USB hub en daar zitten mijn muis en toetsenbord op aangesloten en die haal ik er nooit uit

weet iemand raad
Kan je het borgen of zo
 
Check the date and time on the computer.
Ik geef alle stations/schijven/usb-sticks altijd een naam (label). Dat zit onder > Eigenschappen Tabblad Algemeen. Heb je de goede procedure gevolgd voor de driveletters bij schijfbeheer?
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ook nu moeten werken lijkt mij...
Noteer de schijfletters en controleer ze na een her-start...
 
Parameter: scrub
Removes volume mount point directories and registry settings for volumes that are no longer in the system. This prevents volumes that were previously in the system from being automatically mounted and given their former volume mount point(s) when they are added back to the system.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eerst of er geen ongebruikte schijfletters zijn uitgegeven in het rechterdeelvenster in het reigister, regedit openen als admin, van HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices
Als die verwijzingen eerst wissen kan ook en dan rebooten, geeft windows ze weer uit op volgorde.

Dan deze optie gebruiken.
1 Connect your USB HDD and the PC will recognize the driver (For example: Driver E and Driver F)

2 Go to registry, HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

3 You will find some Value named as “\DosDevices\E:” and “\DosDevices\F:”

4 Renamed them, (For example, you want to force Driver E to Driver P, rename “\DosDevices\E:” to “\DosDevices\P:”)

Geef ze een schijfletter achter in het alfabet.
 
Open een Opdrachtregel met Administrator rechten en typ het volgende:
  • DISKPART
  • LIST VOLUME
  • SELECT VOLUME n
  • ATTRIBUTES VOLUME CLEAR HIDDEN
  • EXIT
De error zal nu m.i. niet meer voorkomen.

Waarschijnlijk is de oorzaak een clonepartitie waardoor een verborgen attribuut aan de schijf is ingesteld cq. geassocieerd waardoor de schijfletter terug veranderd wordt na een herstart.

(Selecteer bij select volume n de juiste schijfletter)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles geprobeerd wat er geschreven is maar dat heeft niet mogen helpen. Ik heb nu mijn programma's aangepast aan de nieuwe schijfletters en tot op heden blijft het goed gaan

U kunt het dus als opgelost beschouwen
 
Mooi dat het is gelukt:thumb: Je kan de vraag nu als opgelost markeren of op het vraagteken klikken.
opgelosthm.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan