• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule:index en vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drieband

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Berichten
107
Ik dacht de juiste formule te hebben maar blijkbaar toch niet .
De waarden moeten gehaald worden uit kolommen B2:E210 en geplaatst worden bij de desbetreffende ploeg van boven naar onder.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    20,7 KB · Weergaven: 29
Probeer het zo eens

Code:
=SOMPRODUCT(($B$2:$B$211=$G4)*($C$2:$C$211=H$2)*($E$2:$E$211))
 
Nog een optie:
Code:
=INDEX($E:$E;VERGELIJKEN($G4&H$2;$B$1:$B$211&$C$1:$C$211;0))
Matrixformule, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter.
 
Beide bedankt voor jullie reactie,doch er blijkt iets fout te lopen bij beide formules.(zie bijlage)
 
Oei sorry,te vlug geweest.
De markeringen in het rood komen niet overeen met de juiste.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    20,6 KB · Weergaven: 32
Haal je uit en thuis niet door elkaar. De ene keer heb je een waarde uit kolom E en de andere keer een waarde uit kolom E
 
Je bedoelt kolom D en E denk ik.
Ja,elke week verandert dit,de ene week speelt men thuis,de andere op verplaatsing.
Soms ook een paar weken na mekaar thuis of uit.
 
De waarden voor kolom H2:V2 moeten gezocht worden in de kolommen d:e.Zowel thuis en uit eigenlijk.
 
Moet het dan niet zoiets worden?
Code:
=SOMPRODUCT(($B$2:$B$211=H$2)*($C$2:$C$211=$G4)*($D$2:$D$211)) &"-"&SOMPRODUCT(($B$2:$B$211=$G4)*($C$2:$C$211=H$2)*($E$2:$E$211))
 
VenA,
Nee dan krijg ik dat er 27,56-29,88 in één kolom komt te staan, verder zijn de waarden in het eerste gedeelte nl 27,56 en tweede 29,88 correct.
In deze bijlage misschien iets duidelijker.
Kolommen B2:B106,C2:C106,D2:D106,E2:E106 = de 1é ronde.
Kolommen B107:B211,C107:C211,D107:D211,E107:E211 = de 2é ronde.
Er moet dus gezocht worden in al deze kolommen.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    22,8 KB · Weergaven: 25
Dan pas je het bereik toch aan? Het voorbeeld lijkt mij niet te kloppen de uitslagen uit de eerste en tweede ronde zijn gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bereiken aangepast maar het probleem dat hij de uit wedstrijden niet neemt blijft.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    22,9 KB · Weergaven: 30
Verder niemand een oplossing voor mijn probleem?
De punten van de uit wedstrijden worden nu wel gevonden maar helaas die van de thuis wedstrijden niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan