opstartprobleem HP laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Hoe warm wordt deze laptop ???

Hoe lang is het geleden dat deze zuiver/stofvrij is gemaakt ???

Laat deze laptop eens draaien met b.v.b. een opstartbare c.d. van memtest .... om te kijken of deze dan ook spontaan uitvalt.

Zeker geen b.i.o.s. flashen op een onstabiel draaiend systeem ... als deze uitvalt tijdens b.i.o.s. update , is het meestal exit/bybe bye laptop.

Peter
 
Ik heb dit al eerder geprobeerd (zie 13u...), maar kan bij de versie van windows niet kiezen voor windows 10 (wel voor 7).
 
Voor het downloaden moet ik een besturingssysteem en versie opgeven. Bij de versie is alleen wondows7 beschikbaar, dus blijkbaar geen download voor windows10 voor dit soort laptop.
 
moeilijk in te schatten hoe warm hij wordt. Ik heb al geprobeerd met de stofzuiger, maar kan er niet goed bij.
Wel ondervond ik in de winter als ik hem buiten zette dat hij niet uitviel (bij vriestemperatuur).
 
Ik heb dit al eerder geprobeerd (zie 13u...), maar kan bij de versie van windows niet kiezen voor windows 10 (wel voor 7).
Nogmaals, dat heeft er niets mee te maken.

En al gekeken of het vanuit de UEFI kan?

Zou 'm dan maar eerst openmaken en de ventilator en radiator ontstoffen, eerst een stofzuiger op de uitlaten zou je ook eerst kunnen proberen al je hem niet durft open te maken.
Lijkt mij sterk dat het door warmte komt als hij al gelijk uitgaat bij het opstarten van Windows maar ontstoffen kan nooit kwaad.
 
Ja ik heb ook geprobeerd vanuit UEFI, maar dat lukt ook niet, heb daar ook alleen de keuze voor windows7.
 
morgen ga ik even verder kijken, bedankt al voor deze week en prettig weekend!
 
Hallo,
Ik heb gisteren nog eens met de stofzuiger eraan gezeten. Met de slang aan de ventilatie-opening blijft de lp draaien. Dus er is ook iets mis met de koeling. Ik heb daarbij de harde schijf full controle (3 uur!) kunnen doen, maar niks mis mee.
Samengevat: software voor bios of UEFI niet meer beschikbaar, koeling die nalaat en niet bereikbaar is, geen enkel opstart-medium dat werkt, ik denk dat hij klaar is voor de schroothoop. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan