Android telefoon op Wifi en bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blijfvandatknop

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Berichten
19
Hallo, Ik heb al wat gezocht op internet, maar kan niet echt iets vinden wat werkt.

Ik wil via mijn PC inloggen op mijn telefoon, maar dan via het WiFi netwerk thuis.
Wat ik wil is eigenlijk dat ik bestanden kan ophalen die ik op mijn telefoon heb staan (pdf'jes, foto's etc.) ik kan alles via een cloud doen, maar ben eigenlijk benieuwd of er iets is waarmee ik dit via het netwerk kan doen. Zou ook graag mijn Whatsapp en SMS'jes op deze manier op willen halen zodat ik deze later kan afdrukken bijvoorbeeld.

Weet iemand of dit kan en hoe dit kan?
 
Van het laatste weet ik niet wat voor bestanden het zijn maar wanneer het alleen om bestanden gaat dan kan je op de telefoon de WIFiDroid app installeren. Dat geeft een adres wat je invult in de adresbalk van de browser op de computer, er zijn doorgaans twee verschillende adressen. Nu zie je op die browser pagina de bestanden op de telefoon. Zou je willen downloaden naar de computer toe, dan komen ze wel als een zip bestand. Meestal werkt dit programma goed (af en toe dus ook wel eens niet maar gewoon opnieuw beginnen) en het heeft geen beperkingen voor gebruik van de gratis versie zoals AirDroid dat wel heeft. Dat kost Dollar 20 per jaar. Een beetje veel misschien voor alleen toegang tot bestanden om wat dingen over te kunnen zetten.
 
Hallo, het Airdroid programma doet wat ik wil, maar het nadeel is dat ik alsnog een actie moet uitvoeren op mijn telefoon voor ik aan de slag kan. Is er ook iets waarbij ik de toegang eenmalig in kan stellen en daarna niet meer? Dan hoef ik niet mijn telefoon continu bij de hand te hebben.
 
Ik ken Airdroid niet maar valt deze uit de lucht dan?
Volgens mij blijft WiFiDroid actief op de achtergrond en hoef je daarvoor alleen opnieuw naar het adres te gaan in de browser op de computer. Leer mij meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan