Opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimswerd

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2015
Berichten
286
Windows10 opnieuw instellen blijft een halve dag hangen op 93%,dus maar uitgezet.
Opnieuw geprobeerd,maar blijft bijna een dag hangen op 64%,dus weer uitgezet.
Toen een media creatie tool gedownload en op USB en een gemaakt voor dvd(ISO bestand)maar ook dat werkt niet om daarvan uit op te starten,want het scherm met Windows installeren,zet de PC niet uit,dit kan even duren komt steeds terug op 64%.
De BIOS heb ik zowel voor USB of dvd ISO stonden goed.
Wat nu,wie helpt mij.
Kortom,krijg mijn Dell PC niet meer opgestart.
 
Laatst bewerkt:
Kun je wel van uit de installatiedvd de opdrachtregel of de commandprompt bereiken?

Typ dan:
  • bootrec /fixboot
  • bootrec /fixmbr
  • bootrec /rebuildbcd
 
Helaas niet,als ik die dvd erin doe,krijg ik op het scherm de tekst:Windows installeren,dit kan even duren,schakel de PC niet uit,64%.
Dus de schijf doet niks.
Vraag me af of ik de goeie heb gedownload??
 
Wat toets ik dan in?
Heeft u ook een link om een goeie opstart dvd te maken.
En wat krijg ik te zien als het lukt met shift+f10??

Als ik shift F10 doe,dan krijg ik weer de melding zoals ik eerder meldde
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heel fijn die oplossingen,maar ik kan helemaal niet in de pc komen want windows start niet op??
 
Hoe zie ik of het een USB 2.0 of 3.0 is

Hoe moet de BIOS staan er zijn nl in het BIOS menu meerdere USB opties,maar er staat bij sommige : not on board
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb alles wat u zei geprobeerd,maar kom er niet in.
Ben een inzinking nabij
 
Maak foto's en zet die hier neer via Tinypics b.v.

En je hoeft er ook niet in, eerst opstarten met de USB stick of DVD via die F12, wat er wordt gebruikt is onduidelijk.
 
Als je in Opdrachtprompt kun komen eventueel via een herstel of installatie dvd/usb draai dan CheckDisk: "chkdsk C: /f /r" ook "sfc /scannow" kan soms wel eens helpen.
 
Ik kan in opdrachtpromt komen en die 3 dingen ingetoetst maar er komt niks.
PS ik heb nu een nieuwe dvd met windows10 installatie erop,hoe kan ik die op mijn PC zetten?
 
Zou er iemand erbij halen met verstand van zaken, wordt nu in een kringetje rondhollen.

Alles is al gezegd hoe op te starten v.a. een DVD.
 
Heb chkdsk c:/ f/r gedraaid in opdrachtpromt maar geen resultaat!
 
Lees de tips eens, de goede althans want een chkdsk /f /r doet toch niks aan een foute windows installatie en de parameter r impliceert al de f, dus de f is overbodig.

Geen hulp gevraagd en niet opgestart van de DVD, geen foto's en geen opsomming van die getoonde opties.

Niet te helpen dus......
 
Zou een rescgue disk uitkomst bieden,?

Ben maar een leek en geen hulp in mijn omgeving( platteland in FRIESLAND)

Beste Lange Pier,is het mogelijk om op een andere manier te communiseren,b.v Email of whatsapp.Ik weet zeker dat we er dan uit komen om de boel op te lossen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan