• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

notatie voor telefoon mogelijk in de 5e textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beter?
Code:
textbox5.text
 
haha neen, maar nu moet ik overal een 0 voorzetten in mijn database. even een paar uurtjes zweten.
 
De opmaak van de cellen op tekst, en in de textbox beginnen met of zonder een 0.

Succes.
 
haha neen, maar nu moet ik overal een 0 voorzetten in mijn database. even een paar uurtjes zweten.

Wellicht kan je hiermee een hoop tijd besparen. Bij de ???? even je laatste cel met telefoon erin zetten.

Code:
Private Sub NUL()
Dim R As Range
Set R = Blad2.Range("A1:A[COLOR="#FF0000"]?????[/COLOR]")

For Each cell In R

If cell.Value = "Telefoon" Then
cell.Offset(0, 2).Value = ("0" & cell.Offset(0, 1).Text)
cell.Offset(0, 2).Copy
cell.Offset(0, 1).PasteSpecial xlPasteValues
End If
Next cell
End Sub
 
Daar kan wel wat meer snelheid in.

Zet kolom B vooraf op de opmaak tekst.
Code:
Sub hsv()
Dim sp
 With Sheets("database")
  .Cells(1).CurrentRegion.Columns(1).Name = "bereik"
  sp = Split(Join([transpose(if(bereik="telefoon","0"&offset(bereik,,1),offset(bereik,,1)))]))
  .Cells(1, 2).Resize(UBound(sp)) = Application.Transpose(sp)
End With
Application.Names("bereik").Delete
End Sub
 
Werkte het stukje code?

@ HSV

Zover gaat mijn VBA-kennis helaas nog niet. :) Maar het gaat altijd sneller dan alles handmatig aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
voor sjon
jouw toepassing haalt juist overal weer de 0 weg uit de database, terwijl er een 0 toegevoegd moest worden. Maar bedankt ik heb het nu net weer in orde gemaakt.
 
de celeigenschappen voor kolom C had je ook eerst op tekst moeten zetten, maar goed, je probleem is inmiddels opgelost.

Nu ga ik bier drinken.
 
Laatst bewerkt:
Haal die 'Private' voor je code weg en zet het in een standaard module, dan zie je in ieder geval je subnaam met Alt+F8. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan