content controle wordfiles in bulk

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
goedemorgen,

Ik zoek een tool waarmee ik meerdere wordfiles kan controleren of er niet dezelfde content in voorkomt. Zeg maar een soort plagiaat controle maar dan niet dat ik mijn docje wil controleren met anderen maar dat ik 50 documenten met elkaar wil controleren.

Alles wat Google laat zien is online en alleen geschikt voor situatie 1 en niet voor bulkwerk.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Je wilt dus 50 * 50 = 2500 documenten tegelijk met elkaar vergelijken?
 
50 documenten met elkaar is volgens mij toch 50 * 50 :D. Hoe dan ook: volgens mij niet te doen. Zodra je documenten gaat vergelijken, is het altijd één document t.o.v. een ander document. Oftewel: je vergelijkt 2 documenten met elkaar, en daar rolt dan wat uit. Jij wilt dus één document vergelijken met 50 documenten, en dat in een lus die 50 keer wordt uitgevoerd. of zoiets. En dan nog is de vraag: hoe bepaal je of de documenten (gedeeltelijk) overeenkomen?
 
@Octafish. Ik neem niet aan dat je het document met zichzelf wilt vergelijken. Dus 50x49. Scheelt toch weer 50 handelingen op het totaal

Om dit verder te kunnen inschatten moeten we toch iets meer in de details duiken van wat je precies wilt. Want zoals je het lijkt zou je met een vergelijking heel veel hits gaan krijgen op bijv. de woorden "de" "het" "een", om maar een voorbeeld te geven. En wat ga je doen als iemand een spelfout heeft gecorrigeerd in 1 van de documenten, is de tekst dan niet meer gelijk?

Geef eens wat voorbeeld documenten en een omschrijving van wat je precies wilt vergelijken
 
Ik heb al een tool gevonden die e.e.a. blijkt te kunnen, Plagiarismcheckerx. Deze geeft aan kruislings te kunnen controleren en dat ga ik nu dus testen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan