foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
595
Beste forumleden
ik weet niet of ik mijn vraag op de goede plaats stel.
ik heb een programma die gegevens naar mijn website stuurt,
als ik dit thuis doe werkt het prima en als ik het vanuit de biljart zaal doe krijg ik de volgende melding
http resource access error occured code=500foutmelding.jpg

kan iemand mij vertellen wat dit is
bvd ronnie
 
hallo repelsteeltje
bedankt voor je reactie
de beheerder zij dat het probleem in de internet verbinding zit en niet op de server
en de link die jij gaf geeft toch aan dat het probleem op de server zit?
ben zelf een leek op dit gebied
zie ik het goed?
grt Ronnie

p.s. omdat het thuis wel goed werkt
 
Laatst bewerkt:
Melding lijkt mij te zijn dat je probeert een (op dat moment) onbereikbaar web-adres.
Dus is de eerste vraag: Gebruik je op de biljartvereniging dezelfde computer/laptop en programma om je data te uploaden als thuis?

Verder kan het zijn dat (combinaties zijn mogelijk):
a. Op de biljartvereniging bepaalde (netwerk-)beperkingen in werking zijn die je thuis niet hebt (bijv. bepaalde netwerkpoorten die je aldaar niet mag gebruiken).
b. Dat je op de biljartvereniging niet inlogt op de webserver en thuis wel.
c. De verbinding op de biljartvereniging een stuk trager is dan thuis.
d. De bezochte webserver beschermd wordt door een firewall waar je vanaf thuis wel doorheen mag en op de biljartvereniging niet (bijv. ingesteld via een beperking op ip-adres).
e. Etcetera

Zonder verdere informatie kunnen wij alleen speculeren naar mogelijke oorzaken, zoals ik hier boven doe.

Tijs.
 
hallo Tijs
bedankt voor de reactie.
ik gebruik de zelfde laptop en programma als thuis, thuis alleen via wiffi maar bij de vereniging gebruik ik wiffi en kabel de kabel om ook in de zaal via een laptop en beamer de uitslagen en stand te laten zien.
het heeft op deze manier gewerkt tot halve wegen de avond.
en via de router gaan er ook camera beelden naar streampartner die dan ook te bekijken zijn op de site.
de verbinding zijn alle twee kpn glasvezel.
hoop dat je wat aan deze informatie heb en me verder kan helpen.
grt ronnie
 
Gegeven je verhaal zou ik vermoeden dat het een tijdelijk probleem is bij de webserver, dus geen permanent probleem.

Ik zou zeggen: kijk het even aan en noteer wanneer het fout gaat en vraag daarna aan de beheerder van de site wat er rond de momenten van de problemen fout ging


Tijs.
 
Oke bedankt ga het vanmiddag proberen en laat het je weten
grt ronnie
 
Kleine toelichting nog: De beheerder van de website kan zien in de log-bestanden wanneer je waar vandaan kwam (ip-adres) en of er op dat moment misschien problemen waren op de website zelf (of diens Internet-verbinding).

Overigens bedacht ik nog een mogelijk probleem: Als de KPN verbinding thuis een (relatief) vast ip-adres heeft terwijl de KPN verbinding op de vereniging regelmatig een ander ip-adres krijgt dan kun je dergelijke problemen ook verwachten, dus dat (terwijl de transfer/upload loopt) ineens het ip-adres wijzigt van de vereniging en de webserver dan (even) niet meer weet met wie hij te maken heeft/had.
Overigens zal dat vooral het geval kunnen zijn als op de vereniging geen 'zakelijk' Internet is afgesloten maar een thuisabonnement. [Bij een thuisabonnement heb je niets te zeggen over het ip-adres dat je op dat moment hebt, en kan zonder medeweten/toestemming op elk moment door de provider (=KPN) gewijzigd worden. Kan geografisch verschillen per regio hoe vaak die ip-adressen wijzigen, dus mogelijk zit je thuis juist in een 'rustig' gebied terwijl de vereniging in een 'druk' gebied zit.]
Overigens kun je zelf op de vereniging even opnemen/noteren welk ip-adres je hebt zodra je begint via http://www.watismijnip.nl en dat vergelijken met het ip-adres dat je hebt op het moment dat het fout gaat door de watismijnip website helemaal opnieuw te openen. Die genoteerde ip-adressen maken het voor de beheerder van de website ook gemakkelijker zoeken in de log-bestanden etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan