hp compaq dc7700p small form fador beeld valt zomaar weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiegahh1

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Berichten
90
iemand een idee hoe ik dit op kan lossen

als ik me pc aan heb kan het zo zijn dat me beeld wegvalt die via vga zit aangesloten
nu heb ik er een extra scherm bij van hdmi die valt niet uit maar die van vga wel

iemand een idee ?
 
Al een andere VGA-kabel geprobeerd..? Zo niet, dan dat eerst doen, willen nog wel eens stuk gaan.

Kan zijn dat de backlight van die VGA-monitor na enige tijd uitvalt, in dat geval is de inverter stuk.
Dat kun je controleren door, als het beeld uitvalt, met een zaklamp schuin op het scherm te schijnen en goed kijken of je nog icoontjes ziet in de verte....
Als het beeld helemaal zwart is onder de lamp en er niks wazigs te zien is zit er waarschijnlijk een defect in de voeding van de monitor.
 
andere kabel geprobeerd
monitor krijgt gewonn stroom wen standby lamp bijft gewoon branden mijn vermoeden is dat het aan de moederboard ligt maar wil gewoon zekerheid
 
alles standaard wat er van de fabriek in zit moederboard weet ik zo niet maar wel dat het van hp is
 
Tja, daar kan ik niet zoveel mee...
Als je even naar deze pagina kijkt zie hoeveel variaties er van dit model zijn uitgebracht.
Om gericht advies te kunnen geven is minimaal het type video-kaart / chip nodig...
 
gegevens.jpg

ik heb er een iets zwarder processor in gezet zo als je kunt lezen

alleen snap ik niet dat er nu problemen zijn
want via hdmi is het wel goed
 
Kijk eens wat er aangegeven wordt bij de rafische adapter(s) in Apparaatbeheer..?
En anders blijf je het toestel toch gewoon op HDMI gebruiken...dat zou altijd mijn voorkeur zijn boven VGA wat betreft resolutie en beeldkwaliteit..
 
ja dat zou ik kunnen doen idd moet ik wel even zon splitter halen van hdmi naar vga omdat deze beeldscherm geen hdmi aansluiting heeft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan